Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #1 Skrevet 15. juli 2010 ungen vår på 2 år har enda ikke sovet borte. ikke har jeg noe ønske om det heller. min mor og svigerforeldre føler ejg meg ikke trygg på når det gjelder pass av ungen over natta., svigers har jeg problemer med å da føler jeg det er enda verre for meg å sende ungen til de.. min mor var ikke en bra mor for meg og min bror da vi var små, var faren vår som tok seg av oss mens ho gjorde alt annet... har ikke kontakt med min far lengre. pluss at min stefar ikke er veldig stabil person. jeg vet overnatting skal handle mye om at ungen skal få oppleve noe annet og få være med fler uten foreldre. men føler det er viktig for meg som mor å føle meg trygg der ungen skal være og.. hva burde jeg gjøre.?? kan ikke la kunn ene siden passe ungen heller da lager andre siden bråk pga sjalusi...
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #2 Skrevet 15. juli 2010 Men det er da opp til dere om dere vil sende barnet deres på overnatting. Jeg gjør ikke det om jeg ikke vil og hvertfall ikke om jeg ikke stoler på de det gjelder. Og den dere ene siden vs andre siden og sjalusi må du bare la gå. Du kan ikke la det styre livet deres.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #3 Skrevet 15. juli 2010 Du skal ikke levere ungen din til folk du ikke føler deg trygg på, uansett om barnet skal overnatte, eller bare være der for noen timer. Så om det er sånn du føler det, synes jeg virkelig du skal finne noen andre som kan passe han/henne.. Å være trygg som mor/far, er minst like viktig som at barnet skal føle seg trygt der det er:) Datteren vår, har kun overnattet hos mine foreldre (og søsteren til mannen min). Og foreldrene til mannen min skal nok ikke ha henne på overnatting før hun er ferdig med bleiene (MINST!). De nekter å skifte bæsjebleier, sier at det er de ferdige med, for det har de gjort da barna deres var små. Utrolig idiotisk sagt, men det får bare være. Nå har jeg jo en god unnskyldning til å ikke sende henne dit på overnatting;)
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #4 Skrevet 15. juli 2010 Nei, før kunne sønnen min overnatte hos besteforeldrene på begge sider. Var vel litt under ett år første gang. Vi har kontakt med foreldre/svigerforeldre 2-3 ganger i måneden da, så de er godt kjent. Men etter at svigermor fikk for seg at det ikke bare var en god ide å la guttungen løpe rundt naken etter at jeg uttrykkelig har sagt at det skal han IKKE, og lot ham leke naken ved bilveien uten annet tilsyn enn ei jente som er et par år eldre (han er 3!) måtte vi si at hun ikke får ha ham uten at jeg og mannen min er tilstede...Jeg sender ikke barnet mitt til noen som ikke kan stoles på og kommer ikke til å gjøre det uansett hvor mye besteforeldre mener de har rettigheter i forhold til barnet.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #5 Skrevet 15. juli 2010 Du skal ikke sende barnet på overnatting til noen du ikke er trygg på, det blir bare bekymringer, å det har ikke jeg syntes vært noe gøy! Jenta vår har ligget over til besteforeldre på begge sider + søsteren til min samboer, å jeg føler meg tryg på alle, å hun har hatt det kjempebra:-)
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #6 Skrevet 15. juli 2010 Ungene overnatter hos besteforeldrene på begge sider ja, men de er normalt oppegående mennesker vi stoler på. Hvis svigerforeldrene er normalt oppegående mennsker så ser jeg ingen grunn til at barnet ikke kan overnatte der, selv om din mor ikke er/ har vært den beste moren så vil det ikke si at alle andre er slik tross alt. Og hvorfor må det være rettferdig? Må du opplyse din mor om barnet overnatter hos farmor og farfar? Og er ikke dette egentlig barnefars avgjørsele også? Hva med å ta kontakt med faren din?
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #7 Skrevet 15. juli 2010 min mor bor med en mann som ikke er stabil.. min mor er veldig opptatt av at det skal være rettferdig. vet ikke hvorfor min mor er slik. men slik er hun. barnetsfar tenker ikke slik som det jeg gjør. han bryr seg ikke om hvem som sitter barnevakt. for han så kunne hvem som helst sittet barnevakt bare han får gjøre det han ønsker selv... jeg har prøvd å kontakte min far,. men ikke fått noe respons. men er en vanskelig situasjon mellom meg og min far... samt min far oog min mann. er mye som er skjedd. mye som ikke er bra..
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #8 Skrevet 15. juli 2010 Våre barn sover kun over hos mine foreldre. Det er av den enkle grunn at svigerfar er over 90 hehe så han er ikke i stand til å ta seg av så små vi har. Svigermor har problemer med angst/psyken/fibromylagi/alkoholmisbruk så det sier også seg selv.....og for 3 uker siden fikk hun diagnosen lungekreft :-( hun er den søteste og hyggeligste, men overlate mine små til henne er ikke aktuelt og det vet hun så godt selv også, men vi har henne ofte på besøk eller vi besøker henne (hun overnatter hos oss eller vi tar en dagstur til henne).
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #9 Skrevet 15. juli 2010 Jeg hadde heller ikke hatt barnet på overnatting hos folk jeg ikke stolte på. Du sier du ikke stoler på noen av de (moren din eller svigerforeldre) så da blir det vel heller ikke noe sjalusi...? Hvis ikke ungen er noen av stedene. Barnet mitt sov en helg hos mine foreldre da han var 7 mnd, jeg var helt trygg på det og det gikk kjempefint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå