....mammatilto... :))) Skrevet 15. juli 2010 #1 Skrevet 15. juli 2010 Det var første natt hjemme med lillegutt og snuppa på 2år og 7mnd roet seg ikke før 01.30 i natt....gjeeesp... Fikk beskjed av mamma at det var viktig at hun ble inkludert noe jeg er fullstendig klar over, men at hun skulle ligge i senga våres var ikke helt planen...og hun roet seg ikke..hun skulle ta på lillebror absolutt når hun ikke fikk lov osv... Hun er egentlig suuupersnill men følte seg sikkert utenfor siden vi har han inne på rommet vårt og hun ligger for seg selv. Synest det er vanskelig og vite hvordan man skal gjøre ting helt i begynnelsen med to små og ei som krever litt mere oppmerkosmhet en den andre. Men sovinga er værst og mannen min jobber,så jeg er jo super trøtt og skal attpåtil amme hver tredje time. Men nå har jeg foreldrene mine her som hjelper oss, litt usikker på om det er positiv eller negativ ser jeg nå for da kommer jeg liksom ikke inn i den normale rytmen vi skal inn i om dere skjønner. Dette var ihvertfall noe av det jeg hadde på hjerte ...
Gjest Skrevet 15. juli 2010 #2 Skrevet 15. juli 2010 "litt usikker på om det er positiv eller negativ ser jeg nå for da kommer jeg liksom ikke inn i den normale rytmen vi skal inn i om dere skjønner." Det er helt sikkert positivt at de kommer og avlaster litt. Dere kommer som du sier ikke inn i den normale rytmen, men dere voksne får tid til å bli kjent med lillebror og han får ro rundt seg de første dagene slik at matingen kommer skikkelig igang og han faller litt til ro. Samtidig får storesøster litt hjelp til å komme inn i den nye rollen sin, og dette kan skje på en litt roligere måte enn om hun må kjempe for oppmerksomheten. Se på det som litt brannslokking nå i starten så alle parter får funnet roen, så kan dere heller få skikk på den normale rytmen når alt det nye har fått roet seg littegrann! Det der går seg til, helt sikkert! Det er bare at alle i familien har endel de skal lære og venne seg til først ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå