Gå til innhold

Trenger hjelp av dere som har internettmobil, kanskje til og med Xperia.


It's all about me

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått min og blir fortalt av en at det vistnok er noe som må skrues av for at den ikke skal laste ned data av seg selv selv om du ikke er på nett da.

Noen som skjønner hva det er snakk om?

 

Sitter i utlandet nå og tør ikke skru den på av redsel for å ende med en skyhøy regning uten at jeg er klar over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den kan jo ikke laste ned data når du ikke er tilkoblet nett??

Men kan være de mener at du må hake av for at du ikke skal være tilkoblet mobilt nettverk, inne på instillinger.

Kan ikke forstå hvordan den skulle laste ned ting uten å være tilkoblet jeg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei da skjønte eg ikkje....har ikkje høyrt noko om da...har nett fått min Xperia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på instillinger, trådløse nett, mobile nettverk og sjekk at dataroaming ikke er merket av. om du slår det på vil det komme opp en advarsel om at dette er dyrt...

Om der er andre ting som må kobles fra vet ikke jeg enda.

 

God ferie videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må gå inn på innstillinger for mobilt nettverk. Skru av dataroaming og datatrafikk. Men husk at du må skru på dette hver gang du skal sende mms e.l. Det er litt pes med den tlf.

Men øverst på skjermen på den mørkeblå stripen hvor du ser batterikapasitet og dekning... den kan du liksom dra ned og der står datatrafikken, så du kan bare huke den på og av ettersom du trenger nett eller ikke.

Håper du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på programet ? Denne har jeg, og ved bare et lite tastetrykk kverker jeg alt som prøver å laste ned ting jeg ikke har bedt om. Kommer opp ei liste over alle programmer som er åpne, også kan man huke av de man vil lukke. Veldig lurt å også stille inn tlf'en til å logge på den trådløse routeren dere kanskje har hjemme. Da betaler dere ikke noe ekstra, og det går mye kjappere å bruke internetten på mobilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, da er jeg litt klokere.

Skal laste ned et program som overvåker slikt.

Huff, ikke lett å være grønn nybegynner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...