Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #1 Skrevet 15. juli 2010 Det er en negativ følge av internasjonaliseringen. Stadig flere gifter seg med utlendinger. Så jeg kan skjønne at departementet ikke greier å etterforske alt. Men naturligvis mange tragiske skjebner i dette. Og Staten er litt skyldig, siden de alltid oppmuntrer til globalisering og fargerikt fellesskap.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #2 Skrevet 15. juli 2010 Tja, jeg vil ikke si at de oppfordrer til det, så lenge de har gjort det så vanskelig for nordmenn å få sine utenlandske ektefeller hit på familiegjenforening. Kjenner til et tilfelle nå, liknende den saken som er i media, med ei som var au-pair og giftet seg med en nordmann. Hun skulle kastes ut i mai, selv om de har et barn som er født i mars... Myndighetene har også strammet inn på praksisen som gjelder damer fra f.eks. Thailand. Nå skal de bevise at de har et reellt forhold, og mannen må dra dit flere ganger før hun får visum til Norge. Men det er jo bare bra, for da slipper man dem som stadig importerer dame "på prøve"...
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #3 Skrevet 15. juli 2010 Men det finnes mange i Norge av utenlandsk opprinnelse man kan gifte seg med, og de kan seinere flytte tilbake til hjemlandet sitt.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #4 Skrevet 15. juli 2010 Moren min stakk til utlandet med oss barna type til et land uten utvekslingsavtale med Norge. Hun er "helt" norsk om du vil ... og det skjedde for 20 år siden den gangen appelsiner fremdeles var eksotisk her til lands.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå