Gå til innhold

Lille pia 9 uker og gravid med nest


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg føller meg som en idot. Lille pia er 9 uker og jeg er gravid med neste. Det er bekreftet med urin prøve oss legekotoret i dag på onsdag. Har time oss fastlegen på mandag. Jeg og min samboar hadde planglat å få et barn til med ca 1,5 - 2 år etter at ho var født. Har ikke brukt prevasjon da det tok 5 år mellom 1 og 2 barn som jeg har fra før. Brukte ikke prevajon da heller. Renget med at jeg ikke bli gravid med først. Regerte at jeg ikke fikk mesen tilbake da lille pia var 9 uker de 2 gangene har jeg hatt mensen tilbake etter 7 uker etter fødsel. Tenker bare på abort min samboar er uenig med meg. Har sagt til meg at det ikke er noen selvfølge at jeg blir gravid igjen da jeg 39 år og jeg hadde poblemmer med bli gravid med nr. 2.

Er det noen som har erfaring omkring det?

 

Idiot av 71 model

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med tanke på alderen din, og at du vet det ikke kan komme en neste gang, vil jeg ha tenkt meg grundig om. Siden du så absolutt vil ha flere barn, tror jeg du vil angre i ettertid om du tar en abort nå.

 

Men forstår godt hvordan du føler deg nå!

Mange har gått igjennom det samme som deg, og de har to flotte barn i dag!

 

Lykke til Hi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere likevel skal ha en til om en stund, vil jeg si du er en enda større idiot om du tar abort nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både du og mannen din er vel friske, og hvis dere bruker alle støttemuligheter og har home start etter fødselen, vil dere komme gjennom det. Har besteforeldre eller andre slektninger mulighet til å hjelpe med avlastning?

 

Økonomisk sett, rekker du jo ikke å gå ut i jobb før neste blir født. Hvordan blir det da med foreldrepenger/engangsbeløp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår om du er sliten, men det kommer til å bli kjempebra. Syntes du er heldig jeg. Jeg har en bror som er knappe året eldre enn meg og vi hadde mye glede av hverandre i oppveksten, jeg hadde alltid en lekekompis:)

 

Hilsen 74 model (som ikke kan få flere barn, men gleder seg stort over barnet hun har)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med fødselpenger jeg rekker jo ikke å jobbe opp det. Det er avgjort mellom oss at jeg tar meste av den og han skal bare ha 10 uker av den. Det må bli slik da jeg ser at han er veldig klønet og usikker på den lille. Kan ikke skifte bleier kle på en liten baby og ser ikke forsjel på om babyen er sulten eller har luft i magen. Eller om det er noe annet som feiler babyen f.eks.babyen er for varm. Han har ikke barn fra før eller er vant til barn så han skal ha 10 uker av permisjon i desmber og januar. Vi får da mor hannes på besøk og ho skal hjelp han.

 

hilsen en idot av 71 model

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om det ikke var planlagt, vil du nok angre fælt om du tar abort.

Foreldrepenger kan du jo få uansett, 80% av de foreldrepengene du har nå.

Håper du beholder barnet jeg, som du sier tenk på at du kanskje ikke klarer å bli gravid igjen senere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo jeg har veldig god hjelp av min 17 års gamel datter. Ho er utrolig flink med lille søstren sin. Ho både bade og steller henne. Er eller opptatt at ho har det bra. Sønn min på 12 år hjelper også veldig mye til hjemme. Har eller 2 søstre og ei 1 svigersøster som hjelper mye til. Bor ikke så langt unna. Da de vet at samboaren min er veldig usikker med babystell. Det er slik at han er redd å ta i henne. Han synset at ho er lita og er redd for at han er for hard hent. Jeg har avtalt at jeg skal med arbeidplassen jeg skal vær i jobb desmber og januar da mor hannes kommer på besøk.

Vi er eller frikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har god hjelp av born og familie :-) Det er nok eit sjokk for deg, men dette kjem til å gå bra! Foreldrepengane du går på no gjeld som opptening til neste permisjon. Om du har 80% no, så kan du få 80 eller 100% av denne summen i neste permisjon.

Det er 13 mnd mellom tanteungane mine, som då hadde ei 4 år gamal syster. Sølvsagt syntes dei det var travelt i starten, men det gjekk ikkje så lang tid før dei to små fekk stor glede av kvarandre.

Det er jo framleis 8 mnd til neste baby kjem, og då har veslejenta rukke å verte ganske mykje større, og pappaen meir trygg på seg sjølv.

Så de har eit godt utgangspunkt til å klare dette :-)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein liten kommentar ang "klønete" pappa. Dette er reaksjonar dei aller fleste nybakte fedre har, og det viktige er at du gjev han tillit og tru på seg sjølv om at dette kjem han til å klare heilt fint. Eg måtte backe opp mannen ein god del i starten her og. Så i utgangspunktet synes eg at det å tilkalle svigermor i pappapermen er ein svært dårleg ide. Det bekreftar berre at de ikkje har tru på han.

Men under dei rådande omstenda er det kanskje ikkje så dumt om ho kjem likevel, sidan nestemann då er på veg. Fram til då må du våge å gje han ansvar, ver med og støtt han under stell av veslejenta om han ynskjer at du er der, men gje han oppmuntring på at han mestrar dette sjølv. Det vil de ha stor nytte av begge to, spesiellt når nestemann kjem.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ønsker deg barn seinere uansett, så tar du ikkje abort nå.

 

Og at pappaen er litt "klønete" som du seier, er jo ikkje så rart ettersom han er nybakt pappa og babyen bare er 9 uker.

La han få slippe til, gjøre ting på sin måte og prøve seg frem.

Og mora hans bør ikke komme og hjelpe til når han skal ha permisjon, Hvordan skal han da lære seg å håndtere babyen, når noen går og passer på hele tiden? Han er ett voksent menneske, og dette vil han klare fint når han får litt erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Nå leste jeg ikke alle innleggene.

Men jeg vil anbefale deg å beholde babyen i magen din, det kan bli tøft. men tenk hvor kjekt de to så tette kan få det sammen opp gjennom årene? De kommer til å bnli så tette å få et godt og knyttet bånd. En drøm!

Og vedr fødselspenger, du vil få 80 % av det du har nå.

Har en venninne som har 3 tette (født på 4 år)

Nå skal jeg ikke si 100% med sikkerhet hvordan dette er nå, men anbefaler deg å ta en tlf til NAV. De skal vite dette :-)

 

Og pappaen til småen, han er nok usikker og alt er nytt for ham. Babyen deres er 9 uker, han har iallefall 10 md å trene seg på før neste kommer :-) Dere kommer til å bli eksperter.

 

Ønsker deg masse til!! :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du skulle ta abort, om du likevel tenker at du vil ha et barn til senere. Og jeg vil også si noe om det at pappaen til babyen din er "klønete" og "redd for å ødelegge babyen". Sånn tror jeg nok de fleste menn (også damer!) er når de får barn. Det går seg til, og han vil nok bli kjempeflink etterhvert! At du tilkaller moren hans for å "sitte barnevakt for ham" under permisjonen, synes jeg ikke du skulle gjøre, Snakk heller med han, finn ut en måte å samarbeide på.

 

Og når det gjelder permisjonspenger. Å være i permisjon, regnes som å være " i arbeid" så du vil uansett få permisjonspenger om du går rett fra en barselpermisjon til en annen. Null problem!:)

 

Lykke til!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehehe...faktisk ikke første tilfellet jeg har hørt om. Ei jeg kjenner strevde også veldig med å bli gravid, måtte ha hjelp også for å bli det, tenkte derfor ikke på å bruke prevensjon etter fødselen og ble gravid noen få uker etter fødselen.

Hun valgte å beholde selvsagt. Det er slitsomt, men det går fint an å ha to tette, og etterhvert så er det en fryd etterhvert som de vokser til og faktisk får stor glede av hverandre i oppveksten og videre i det voskne liv.

 

Jeg har selv 3 barn, de to yngste er tette, halvannet år imellom, helt supert nå selv om det var en utfordring i starten.

 

Med tanke på din alder så vil jeg anbefale at du beholder, særlig siden dere har planlagt å få et barn til uansett innen kort tid.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte også på "klønete pappa". Alle er vel det, det var vel du med førstemann også?

 

La han få slippe til! I desember er vel ungen 5 måneder? Kutt ut svigermor og la han håndtere ungen sin selv - ellers får du nok aldri hjelp av han gjennom barnas oppvekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slepp pappaen til! Vis har hva han skal gjøre og krev at han steller, bader og mater en gang i løpet av dagen. Eneste måten han blir tryggere på. Om han ikke får det lover jeg deg at du blir utslitt når nestemann kommer.

 

Om babyen nå bare er 9 uker kan du ikke forvente at han skal vite hvor barnet har vondt eller om det er for varmt. Det tar tid å forstå slikt, også for mor. Nå har du flere barn fra før så du er trent, men nybakte foreldre vet ikke sånt helt uten videre. Både mor og far trenger å bli kjent med barnet (hvert enkelt barn!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere uansett har lyst på flere barn er det vel bare å være takknemlige for uhellet og trøste dere med at det ikke er så stor forskjell på om det er 10 mnd forkjell eller 1.5 års forskjell på barna. Sånn hadde nok jeg tenkt, så jeg forstår samboeren din.

 

Men du må jo kjenne etter hva du selv orker da og samboeren din må love å være veldig flink til å hjelpe til hvis det skal gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er 39 år og brukte 5 år på å bli gravid sist...du ønsker deg et barn til,,,vær overlykkelig over at du er gravid! det er ikke sikkert du hadde fått flere barn...eg hadde hoppet i taket av glede viss eg var deg...

 

og eg forstår tankene dine...gravid 9 uker etter en fødsel...huff,knallhardt....

 

men tenk litt slik: heller gravid etter 9 uker enn å ikke få det neste barnet som du ønsker deg/planlegger...

 

fyll opp med d vitaminer, undersøk jern også..vær kjempe nøye med kosten...husk folat...lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror dette kommer til å gå kjempebra HI!

husk at du er 39 år, og det er ikke sikkert du kan bli gravid flere ganger om du velger bort barnet du har i magen din nå.

ei jeg jobber sammen med, ble også gravid rett etter hun fikk førstemann, og hun rakk ikke jobbe opp penger til ny permisjon. så det var ikke mye hun fikk utbetalt i måneden.. men de klarte det! man klarer akuratt det man vil. det vil bli knapt, men husk at dere nå har alt av utstyr fra før;)

 

ønsker dere mye mye lykke til!=)=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er tull, for fødselspermisjon regnes som inntektsbringende arbeid, og gir rett til utbetaling av nye permisjonspenger om det blir nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal gå så bra skal du se ;-) For all del ikke ta abort! Og du er ikke en idiot! Så flott at samboeren din støtter deg :-D Det gjør alt så mye lettere!

 

Her ble jeg gravid 6 mnd etter fødsel av barn nummer 2 (vi brukte også lang tid på å lage barn nummer 2). Det var mye å gjøre, men innstillingen på at man skal greie det har mye å si! Her tok vi en dag av gangen. Nå er minsta 14 mnd allerede :-D tiden har gått så fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...