Gå til innhold

Bukplastikk og spiseforstyrelse, kan mann få det dekka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har født 3 barn,og det har jammen meg satt sine spor. Strekk merker på magen,brystet,låret,beina,armene,ja over alt.Pluss at j har en stor mage.Den henger alltid over buksene mine,osv.Jeg er kun 159 høy, veier nå ca 87-88 kg.(ja ska slanke meg.,men er jammen meg ikke enkelt.)Trener og prøver å bevege meg.Men er veldig vasnklig da jeg har en sykdom som gjør at jeg ikke klarer å bevege meg så mye,pga min ryggskade----Har spiseforstyrelse,bulumi og tvangspising) Har bulumien under kontroll.Kaster sjelden opp nå.Kan gå både 3-7 mnd før jeg sprekker.Men det med tvangsp skjer hver dag.Jeg tenker på mat 24 timer i døgnet.Hva ska jeg spise nå?Har vi kjeks? Har vi noe godt i kjøleskapet osv.Jeg kan sette meg ned å spise middag, rett etter middagen kan jeg kaste i meg 2-3 brøskiver,eller kjeks,har ingen begrensing.Jeg er så lei av meg selv.Har lagt på meg over 22 kg på under 1år og 4 mnd.Jeg vil ut av dette tullet ..Går det ann evt å søke om å få magesekken til å bli kortere? Husker ikke hva det heter den operasjonen ? Veier jeg nok til å få det dekka? Har flere som j kjenner som har tatt den operasjonen ,men da har dem veid 140 og 160 kg.Kan jeg evt få det pga av min spiseforstyrelse?

Er veldig takknemlig for svar.. Ønsker kun seriøse svar.

KK

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å få nagesekken krympet heter vel gastric bypass eller noe sånn. Bukplastikk er når en skjærer bort overflødig hud på magen etter svangerskap eller stort vekttap.

Slankeoperasjon går an å få dekket, snakk med fastlegen din, og få han til å søke for deg.

Lykke til:-)

Skrevet

Din spiseforstyrrelse skal behandles (med terapi) før du kan slankeopereres.

Skrevet

Tusen takk for svar-- Setter virkelig pris på det.-

Jeg har gått til pskolog for dette.Men ikke lenge.Kun 2-3 ganger. Hvor lenge må mann evt gå der? Er det egentlig noen sjanse for at jeg kan få den operasjonen selvom min bim er under 40? Leste et sted at man må ha bim på over 40 for å få dette dekka? Eller hvordan fungerer dette??

Skrevet

Kravet for å få gastric bypass er at man enten må ha BMI over 40 eller over 35 med helseproblemer. Ditt problem er jo psyken, nytter ikke med mindre magesekk om hodet ditt forteller deg at du må spise mer.. Kan med sikkerhet si at du ikke vil få en slik operasjon innvilget, både pga spiseforstyrrelsen og at du faktisk ikke er tykk nok... En slik operasjon er en stor påkjenning med mange mulige bivirkninger og er ikke en lett utvei selv for de med psyken i orden. Vil anbefale deg å snakke med fastlegen din og få hjelp med spiseforstyrrelsen din, får du den under kontroll får du jo også vekta under kontroll.. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...