Anonym bruker Skrevet 14. juli 2010 #1 Skrevet 14. juli 2010 hvor stor er forskjellen? hvordan føles det?
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2010 #2 Skrevet 14. juli 2010 den nye epiduralen gjør at åpningsriene forsvinner med pressriene er de samme som uten. jeg fødte en gang uten og engang med. Førstemann fødte jeg uten fordi pressriene gikk så fort at de ikke rakk å sette den før jeg skulle til å presse. Andremann brukte jeg 12t på åpningsriene, når jeg kom på sykehuset hadde jeg 5cm og etter 4t 7 da satte de meg på drypp og fikk epidural slik at jeg skulle hente meg inn til pressing, som forøvrig tok 1t. før de dro han ut med tang. Den eneste forskjellen jeg kan påpeke er at du får slappe av før pressriene kommer. Jeg vil annbefale deg å ta epidural om pressriene bruker veeeldig lang tid fordi man trenger også overskudd til pressing.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #3 Skrevet 15. juli 2010 Følte jeg hadde mer kontroll over kroppen min uten epidural, da klarte jeg å jobbe med. Vondt er det uansett, jeg merket ikke store forskjellen nei!
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #4 Skrevet 15. juli 2010 Nr 1 fødte jeg uten epidural. Var helt forferdlig, 12 timer med intense smerter, jeg kastet mye opp, klarte ikke å sitte i ro, måtte bevege meg hele tiden. 1time og 15 min med pressrier før de tok han ut med vakum. Nr 2 hadde jeg epidural. Kjenne ikke riene i det hele tatt før pressriene kom. Da jeg med nr 1 gikk å brølte og kastet opp i vinkel. Satt jeg nå i sengen og slappet av, snakkte i tlf og spiste sjokolade . Pressriene var de samme, men det tok "bare" 20 min før han var ute. Hadde veldig mye energi, og klarte og presse mye bedre. Neste dag var også mye bedre da jeg ikke var helt utslått. Men når det er sagt, så pleier jo nr 2 og vær lettere uansett da. Men jeg hadde en kjempe positiv opplevelse med epidural, og kommer aldri til å føde uten igjen!
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #5 Skrevet 15. juli 2010 Jeg hadde epidural med førstemann, og bestemte meg der og da at det skulle jeg ALDRI mer gjøre. Har født 4 barn etterpå uten epidural. Min første fødsel varte i 12 timer med 5 min mellom riene, jeg kastet opp, og var skikkelig elendig og sliten. Så satte de epidural, smertene forsvant en del, jeg fikk henta meg inn igjen. Så stoppet riene opp, og måtte igang med drypp og mye styr. Ungen kom da ut til slutt etter 20 min med pressrier. Følte jeg ikke hadde kontroll over kroppen min da jeg hadde epidural, mistet følelsen i ene foten, og brukte laaang tid på å komme meg igjen etter epiduralen. De andre fødselene har vært smertefulle ja. Men det var jeg dom hadde kontrollen, ingen nåler og slanger og styr. Og klarer man å gå i seg selv, så jobber kroppen for deg og smertene "forsvinner" litt. Dessuten, så vet man at det er bare å holde ut, det er bare for en liten stund
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå