Anonym bruker Skrevet 14. juli 2010 #1 Skrevet 14. juli 2010 HA HA! neida det er ikke det for på fredag henter jeg ut resepten på champix og nå skal jeg virkelig gå for dette. Har masse igjen av lønninga og dette legemiddelet koster penger! Jeg har røyka i over 10 år nå kun hatt opphold under graviditet og amming, men nå tror jeg nesten at jeg skal kutte den for godt. føles godt å si det selv om hele kroppen skriker nei! avhengighet er helt grusomt! Kansje jeg klarer å kutte ned de 3 liter cola jeg drikker om dagen også! Jeg skal være flink hi hi la meg se hvor mange som ble provosert av overskriften nå
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2010 #2 Skrevet 14. juli 2010 det er dyrere å røyke enn å gå på tablettene da (når du er ferdig med den perioden hvor du gjør begge deler.) Lykke til. Hjelp 3 liter cola om dagen er det mulig
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2010 #3 Skrevet 14. juli 2010 Koster bare ca 800 kr for den første pakken med de tabelettene. Jeg begynte på de forrige lørdag, skal stumpe røyken på fredag. Er flaut å røyke.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2010 #4 Skrevet 14. juli 2010 Ja i enkelte aldersgrupper er det veldig tøft! Min datter på 15 år røyker. Jeg gråter blod, tok meg 20 år før jeg sluttet!
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2010 #5 Skrevet 14. juli 2010 røykt i 13år.. og vet dere hva, jeg har faktisk ikke lyst å slutte. Røyken er eneste kosen jeg har. Trener fast, spiser sundt. Og spiser hverken chips, snop,sjokolade,is etc sev ikke i helgene
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2010 #6 Skrevet 14. juli 2010 Lykke til!!! Moren min har siste stadium av kols og har bare mnd. Igjen å leve pga den dumme røyken:(
ConsuelaBananaHammock Skrevet 14. juli 2010 #7 Skrevet 14. juli 2010 Jeg er med på å slutte! Sånn ca 1 September that is
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2010 #8 Skrevet 14. juli 2010 jepp 3 liter cola er mulig. ja vi slutter i lag folkens
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2010 #9 Skrevet 14. juli 2010 Slutta igår klokka 18 jeg :-D Uten noen hjelpemiddler, fant bare ut at d ikke var godt lengere, og jeg har røyka i 11 år.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2010 #10 Skrevet 14. juli 2010 det er lett for noen, helt jævli for andre!
ConsuelaBananaHammock Skrevet 14. juli 2010 #11 Skrevet 14. juli 2010 Flink!!! Mitt prob er vel egentlig ikke å slutte... men å ikke begynne igjen :/ De 3 første dagene syns jeg er fæle. Så får jeg plutselig pågangsmot værre enn supermann, men etter ca 2-3 uker så får jeg store prob med å "huske" hvorfor jeg egentlig sluttet og lurer alltid meg selv til å tro at 1 røyk ikke får meg til å begynne igjen :-O
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2010 #12 Skrevet 14. juli 2010 morfar døde av kols i fjor, og har aldri røyka en eneste sigarett.. Så det så
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #13 Skrevet 15. juli 2010 Har 6 røyk igjen...har prøvd 1000 ganger, men denne gangen SKAL jeg klare det. Føler at hele kroppen skriker at jeg må slutte NÅ! Samboer sluttet i 7 mnd, så skulle han bare ta noen røyk i sommerferien, røyker enda. Dette var sommerferien for 2 år siden, og han har første stadie til kols, og hjerte problemer. Kansje vi kan hjelpe hverandre når det røyner på?
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #14 Skrevet 15. juli 2010 Selv etter man har sluttet kan boka "enedlig ikke-røyker" være til hjelp. Av den grunnat den "slår ihjel" ethvert argument man måtte ha for å kunne ta seg "bare en røyk"... Man føler seg så truffet at det er helt ekkelt. Mannen var jo selv storrøyker og han har greid og få med de fleste "gode grunner" man måtte ha til å røyke.. Jeg føler det som om jeg må være mindre inteligent om jeg tar meg en røyk, når jeg leser boka..Hjelepr absolutt på lysten til å ta seg "en forkosen". Og apropos det å spise sundt og trene så man "Må beholde lasten" det er å røyke..Brukte den selv i 10 år.....Vel, det er vel nesten sunnere og IKKE trene og spise litt mer usunt, så lenge man dropper røyken..Skal love deg at uten røyken blir den sunne livsstilen en fornøyelse uten like. Trening blir noe helt annet. Kan ikke forklare det, men en ny "guts"; ny giv og følelsen man får av å trene som røykfri..Det er som om man aldri har trent før. Vil anbefale og prøve det i noen måneder før du sier at du "kan røyke med god samvittighet" fordi du er så supersunn ellers.. Og du som hadde en bestefar som døde av kols, uten og ha røykt...Ja, det hender.:Selv små barn kan dø av kols (medfødt), men 90% av alle kolspasienter er røykere og eks-røykere...Og når en person som ALDRI har vært borti skadelig støv/kjemikalier, men røyker, får kols, så ER det røyken sin skyld..Har dere sett en røyker dø av kols, sakte, over flere år, så burde enhver med IQ over 10 slutte og røyke...Ja IQ over ti.....
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #15 Skrevet 15. juli 2010 "kun hatt opphold under graviditet og amming" Om du har sluttet i så lange perioder av deg selv før, har du jo ikke bruk for medisin til å slutte. Det er jo å la være å begynne igjen du må jobbe med deg selv med. Om du har holdt opp i så lange perioder så har jo all fysisk avhengighet vært ute av kroppen for lenge siden.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #16 Skrevet 15. juli 2010 Røykte mormora di da? Eller de på arbeidsplassen til morfaren din?
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #17 Skrevet 15. juli 2010 DU har rett i det, men om HI trenger den psykiske støtten medikamneter gir, er det jo bedre enn å ikke prøve i det hele tatt? Stå på du HI...Du klarte det under svangerskapet, du tenkte vel på ungen i magen da,- eller hva? Tenk på at nå gjør det det også for ungene.....DU gjøre de for å bedre deres oppvekstvilkår, for å være et godt forbilde og for å leve lengst mulig, best mulig sammen med barna dine:o) Det er NÅ det VIRKELIG gjelder og stumpe røyken..Og det er lov å drømme at man røyker, selv 10 år etter man sluttet )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå