Gå til innhold

hvor mye melk drikker deres 1-åringer?


togutter

Anbefalte innlegg

Mini drikker melk ved hver dupp (2 dupper), og en flaske om kvelden, også drikker han ei flaske om natta (5-6 tiden) Er det mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det vanlig melk eller mme du mener?

 

Hvis vanlig melk, drakk han ved 1 år ca 2 dl for dag, morsmelk i tillegg. Nå får han 2-3 dl, men ikke noe morsmelk av betydning lenger. Resten av drikken han får er biola, vann eller utvannet juice.

 

Vanlig melk skal de kun ha 1/2 liter av om dagen, og da inkl yoghurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener mme ja, glemte å skrive det :) Har ikke begynt enda med vanlig melk..skal snart gjøre det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripsi er 14 mnd og drikker ca 2 dl lettmelk og ca 2 dl vann i løpet av dagen. Ingenting om natta. Jeg synes du gir litt mye melk og personleg forstår jeg ikke at du gidder å gi mme lenger. Men barnet ditt tar ikke skade om det drikker mye mme, men "stjeler" litt plass til vanleg mat. Viss du forstår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår født 2. juni bys tre flasker (morgen-middag-kveld). Det er NAN2 (ferdig kartong) blandet med 50% vanlig melk og varmet til 38°C.

Han drikker ca 5,5 dl melk på en "god dag". Grunnen til at han bys flaske enda er at jeg ikke ammer og at han drikker veldig lite melk i kopp/tutkopp. Jeg prøvde kald melk på flaske men den spytta han ut.

 

De andre ungene mine har drukket vanlig melk ved 1-års alder, og da ganske mye. Men han siste har ikke taklet overgangen til voksen mat fullt ut enda. Det går for det meste i grøt og 6-8 mnd middagsglass, for han spytter ut biter. Treiging dette her..men frukt/bær snop kan han godt ta i biter, samt alt mulig dritt han IKKE skal spise (papir, plast, rusk og rask, sand fra sandkassa, småstein..må passe på hele tida).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...