togutter Skrevet 14. juli 2010 #1 Skrevet 14. juli 2010 Mini drikker melk ved hver dupp (2 dupper), og en flaske om kvelden, også drikker han ei flaske om natta (5-6 tiden) Er det mye?
Babyønske �� Skrevet 14. juli 2010 #2 Skrevet 14. juli 2010 Er det vanlig melk eller mme du mener? Hvis vanlig melk, drakk han ved 1 år ca 2 dl for dag, morsmelk i tillegg. Nå får han 2-3 dl, men ikke noe morsmelk av betydning lenger. Resten av drikken han får er biola, vann eller utvannet juice. Vanlig melk skal de kun ha 1/2 liter av om dagen, og da inkl yoghurt.
togutter Skrevet 14. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. juli 2010 Jeg mener mme ja, glemte å skrive det Har ikke begynt enda med vanlig melk..skal snart gjøre det også
Lille tripsi Skrevet 15. juli 2010 #4 Skrevet 15. juli 2010 Tripsi er 14 mnd og drikker ca 2 dl lettmelk og ca 2 dl vann i løpet av dagen. Ingenting om natta. Jeg synes du gir litt mye melk og personleg forstår jeg ikke at du gidder å gi mme lenger. Men barnet ditt tar ikke skade om det drikker mye mme, men "stjeler" litt plass til vanleg mat. Viss du forstår
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 15. juli 2010 #5 Skrevet 15. juli 2010 Gutten vår født 2. juni bys tre flasker (morgen-middag-kveld). Det er NAN2 (ferdig kartong) blandet med 50% vanlig melk og varmet til 38°C. Han drikker ca 5,5 dl melk på en "god dag". Grunnen til at han bys flaske enda er at jeg ikke ammer og at han drikker veldig lite melk i kopp/tutkopp. Jeg prøvde kald melk på flaske men den spytta han ut. De andre ungene mine har drukket vanlig melk ved 1-års alder, og da ganske mye. Men han siste har ikke taklet overgangen til voksen mat fullt ut enda. Det går for det meste i grøt og 6-8 mnd middagsglass, for han spytter ut biter. Treiging dette her..men frukt/bær snop kan han godt ta i biter, samt alt mulig dritt han IKKE skal spise (papir, plast, rusk og rask, sand fra sandkassa, småstein..må passe på hele tida).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå