Anonym bruker Skrevet 14. juli 2010 #1 Skrevet 14. juli 2010 Jeg lurer på hvor lenge jeg kan lagre pumpet melk i romtemperatur? Må pumpe siden vesla ikke tar ordentlig tak, men jeg lurer på hvordan jeg skal gjøre det med mat hvis vi skal feks ut å handle og blir borte noen timer, slik at hun trenger mat? Hvordan fungerer dette?
nicless Skrevet 14. juli 2010 #3 Skrevet 14. juli 2010 Skaff deg en liten kjølebag.Evt en liten veske.Kjøp sånne små "figurer" av noe slag som du pytter i fryseren.(Isbiter).Funker fint.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2010 #4 Skrevet 14. juli 2010 er det eneste alternativ? mn hvor lenge kan melken stå i romtemperatur? hi
nicless Skrevet 14. juli 2010 #5 Skrevet 14. juli 2010 Jeg spurte helsesøter hvor lenge jeg kunne ha melken i stellebaggen hvis jeg skulle på byen.I baggen kunne den være der toppen en time.Men ikke hvis det var for varmt.Da blir alternativet som over.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2010 #6 Skrevet 15. juli 2010 På barsel sa de at den kunne stå ute i romtemperatur max en time. På brystpumpeveiledningen min (Avent) står det at den skal rett i kjøleskap. Jeg pumper, men supplerer med nan. Når jeg skal ut, tar jeg med meg en slik ferdigblandet pakke med nan.
blomstre Skrevet 15. juli 2010 #7 Skrevet 15. juli 2010 http://www.ammehjelpen.no/artikkel/42/Oppbevaring-av-melk Fersk morsmelk (altså rett fra pupp) er holdbar i 6-8 timer i romtemperatur. Romtemperatur er vel 20 grader. Det blir anntagelig varmere enn det i veska di, så da er det annbefalt med kjølebag og/eller kjøleelement. Har selv pumpet. Jobbet litt i starten for å ligge godt i forkant av babyen, slik at jeg hele tiden hadde et lager i kjøleskapet på 2-3 flasker. I starten når babyen spiste så lite hadde jeg for mye melk, og kunne i tilleg fryse ned noen flasker. På tur tok jeg da en flaske fra kjøleskapet og en flaske fra frysen slik at den fra frysen funket som kjøleelement :-) Jeg hadde i tilleg en stelleveske som var varmeisolerende og derfor fungerte som en kjølebag (reisebaggen Proff). Ta heller med fler flasker med lite i, enn en flaske med mye i... Ofte de små ikke vil spise like mye på kafe f.eks når det skjer mye rundt de, og så blir de fortere sulten igjen slik at de kanskje må ha enda en flaske. En flaske som har vært oppvarmet en gang bør du helle ut og heller ta en ny. Også lurt og alltid ha en pakke ferdigblandet nan i veska som reserve. For å varme opp melken når du er på tur har du med en liten termos med kokende vann og en egnet beholder til å lage vannbad i . Jeg fant ut at min lille termos passet perfekt oppi målebegeret til stavmikseren, på den måten tok det ikke så mye plass. Etter at du har varmet opp en flaske så heller du vannet raskt tilbake på termosen igjen, så holder det til en oppvarming til. Jeg har laget en egen tråd om pumping på ammedebatten. Jeg skal gå inn og se om jeg finner den og dytte den opp for deg. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå