Pumba78 Skrevet 14. juli 2010 #1 Skrevet 14. juli 2010 Hvor farlig er det egentlig å spise mye sukker? Klarer ikke å holde meg unna is, sjokolade og smågodt. Spiser frukt og grønt og fisk og da så hun mangler i hvert fall ingenting. Men hvor mye goddis kan jeg spise og hva er egentlig problemet? Diabetes hos meg? Babyen? At babyen blir veldig stor? (angst!).
*Nøtta* Skrevet 14. juli 2010 #2 Skrevet 14. juli 2010 Samme her og jeg spurte jordmor hva som kunne skje om jeg bare "gav etter for suget". Ikke noe annet enn at babyen kan bli større en strengt tatt nødvendig,og i noen tilfeller så vil h*n få det litt tøfft etter fødselen da blodsukkeret h*ns vil være på ville veier uten sukkertilførsel,svarte hun. Og svangerskapsdiabetes KUNNE jeg utvikle,men trengte ikke.
Pumba78 Skrevet 14. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. juli 2010 Så du bare kjører på med smågodt og sjokolade og is? Merker jeg er veldig lite lysten på en baby som er større enn nødvendig, men KLARER bare ikke la være!
*Nøtta* Skrevet 15. juli 2010 #4 Skrevet 15. juli 2010 Det skal innrømmes at jeg har vansklig for å motstå ja,og spesielt smågodt og Pepsi Max. Men jeg prøøøøver å begrense meg da...men det er fryktlig vanskelig. jeg skal avsted å ta sånn glukosebelastningstest oim et par uker og angsten er at jeg skal ha utviklet svangerskapsdiabetes og må på diett- DET blir vanskelig det. Jeg er faktisk ikke så bekymret fr størrelsen på baby,da jeg hører det kan gå både den enen og andre veien uansett om du spiser sukker eller ei..
april*82 Skrevet 15. juli 2010 #5 Skrevet 15. juli 2010 Jeg har også lyst på sukker, men prøver å begrense det til lørdag/helg. Det er jo bare å bestemme seg det:) Jeg holder meg til annen type snacks, nøtter & tørket frukt, cottage cheese/vaniljekesam med div frukt/bær, smoothies osv. Tenker at dette er bedre enn smågodt og sjokolade ihvertfall. Pepsi max er jo ikke farlig da, inneholder ikke sukker i hele tatt.
Pumba78 Skrevet 15. juli 2010 Forfatter #6 Skrevet 15. juli 2010 "bare å bestemme seg"... Du har nok mer selvdisiplin enn meg. Men jeg skal virkelig prøve å skjerpe meg, får høre hva legen sier på kontroll om 2 uker, da er jeg i uke 28. Babyen er i hvert fall ikke veldig stor foreløpig, bare veldig hyperaktiv... Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå