Gå til innhold

Kan sosialen hjelpe meg med dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Krise :-(

Er arbeidssøkende, men har enda ikke fått napp. Overgangsstønaden min sluttet i juni og jeg har ingen penger.

Har noen store rekninger (tilsammen 8000), som jeg ikke får betalt!!

Vil ikke spør familie om hjelp siden de har hjelpt meg før.

Kan sosialen ta regningene mine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leier du eller eier du?

Lurer på om det er en viss risiko for at de ber folk som eier om å selge huset først.

Skrevet

Jeg leier.

Mener du at folk får beskjed om å selge huset sitt for å få betalt noen regninger? Uff :-(

Men dette er jo forhåpentligvis ett engangstilfelle, da jeg håper at arbeid dukker opp ganske snart.

Skrevet

Det må være grusomt å få beskjed om å selge huset eller bilen, men forsåvidt er det logisk at folk ikke kan sitte med alskens eiendommer og likevel få penger fra sosialen.

Skrevet

Du kan nok få hjelp på sosialen (enten ved at du får penger eller at du får låne penger som tilbakebet. når du får inntekt igjen).

Jeg har selv fått hjelp, i form av lån, og har aldri fått beskjed om å selge bilen, sykkel eller andre ting jeg eier.

Ta kontakt med NAV i morgen og hør hva de kan bidra med av penger, lån eller veiledning.

Lykke til!

Skrevet

Ta kontakt med NAV og legg frem saken din på en ydmyk måte, så kan det hende at NAV sosial har anledning til å gi deg et lån til dette inntil du finner en jobb. For øvrig: eier du noe av verdi som du kan selge, evt ta opp lån i banken med sikkerhet i noe?

Skrevet

Hvordan er lånevilkårene hos NAV i forhold til de i en bank?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...