Gå til innhold

Nå er det snart to mnd siden jenta vår på 1,5 år sovnet til normal tid om kvelden


Gjest Tale30

Anbefalte innlegg

Gjest Tale30

Hjelp!

 

Hun har vært så flink til å legge seg lenge, men plutselig er "the good days over". Nå sovner hun ikke før klokken elleve. Hun sitter i senga og "leser" bøker fra halv åtte til ti-elleve.

 

Vi har forsøkt å legge henne, synge og gå uten å gi henne bøker - det er krise. Vi har også forsøkt å ligge der inne hele kvelden å synge, men det hjelper ikke, hun blir bare mere gira. Så det har altså blitt til at hun får sitte og bla i disse kjære bøkene sine. Da koser hun seg, men sovner altså ikke.

 

What to dooo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge hun ikke skriker, he he!

Er ikke lyset som gjør at hun ikke får sove? Sover hun mye på dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tale30

Det kan jo være lyset og temperaturen ja, og ungene i gata som har sommerferie :)

 

Hun sover vel et par timer på barnehagen. I helgene sover hun sjelden i det hele tatt på dagen.

 

Vi får finne noen blendingsgardiner, kanskje det hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med det samme selv med min på 2,5 år. De første tre ukene sovnet hun ikke før nærmere kl 22, så kuttet jeg ned dagsøvnen til 1 time, da sovnet hun rundt halv ni/ni. I dag har hun ikke sovet i det hele tatt og sovnet som en stein kl 19. Har hatt blendingsgardiner hele tiden, så her er det nok rett og slett dagsøvna som må kuttes ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tale30

Det virker ikke som om at det er et alternativ å kutte dagsøvn på barnehagen. De eldre barna sover også. Men jeg har sagt at de må vekke henne dersom hun sover mer enn 1,5-2 timer.

 

I helgene er vi alltid i full aktivitet, så da sover hun sjelden på dagen. Likevel bikker hun ikke før i ti-tiden på kvelden. Hun har alltid trengt veldig lite søvn, men så hadde hun en periode hvor hun stabiliserte seg til søvn halv åtte og gjennom hele natten. Når hun først sovner nå, så sover hun gjennom natten, og jeg må vekke henne halv sju, for hun våkner ikke selv. Stakkar.. :) B-menneske som moren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn hadde vi det også i fjor sommer. ble bedre da barnehagen startet i august, var kjempetrøtt. men våknet kveldene, sånn i 23tida. har rota med legging siden hun var 1år. når hun passerte 2 ble det bedre, la seg 8-halv9, og sover. nå som det er sommerferie lyst og varmt legger jeg ikke henne før 9-10. da er hun trett og sover lenger morgenen :) det retter seg når barnehagen starter igjen. akkurat nå vil jeg sove lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det rart hun vil begrave seg i litteratur da? Sleng oppi noen medisinske leksikon i sengen hennes med det samme. Hun skal jo bli hjernekirurg som faren! Tidlig krøkes, vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, skal godt gjøres å klare å sovne tidlig om sommeren. Så lenge hun ikke er trøtt på dagtid er det vel ikke noe problem? Det går nok over så fort det blir mørkere ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...