Gå til innhold

Venninne som vil være sammen hele tiden..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nylig flyttet og jeg har blitt venninne med en av naboene. Vi har gått til lekeplassen sammen og stranda etc, en gang inviterte hun og mannen seg selv over for grilling også, og da var mannen min med. Hyggelig.

Så ble vi venner på fb og jeg så at hun hadde skrevet om meg i statusen hver eneste dag. Ikke så mye, og ikke noe galt, bare sånt som "Vært sammen min nye venninne idag", "hatt det så bra med venninna mi" etc. Greit nok altså.

Men nå vil hun og mannen være sammen oss hver dag. Hun vil at vi skal gå på rema sammen, at vi skal spise middag sammen etc. Mannen min jobber ofte seint og orker ikke å gjøre annet enn å spise middag og legge barna etter jobb, men mannen hennes sender meldinger hele tiden og spør om vi kan gjøre ting sammen.

I helgen ringte hun meg og spurte om vi ville være med på stranda. Jeg sa at jeg ikke kunne, fordi jeg var ute og handlet, men sannelig ringte hun ikke 10 min seinere og sa "jeg er utenfor døra di, er du hjemme?". Jeg blir matt, jeg hadde jo akkurat sagt at jeg ikke var det, og det var selvsagt sant.

Men så altså, til "problemet". De har spurt oss om vi ville campe sammen dem, men vi har takket nei. Klart og tydelig. Alikevel har hun spurt nesten daglig om denne campingturen, det er akkurat som hun ikke hører etter når jeg sier at det ikke passer..

Så forteller jeg at mannen min, meg og barna har nemlig tenkt oss en tur til Danmark, om 2 ukers tid, men at jeg håper at de vil ha en fin campingtur.

Idag kommer hun på døra og spør om jeg vil være med å handle inn til Danmarksturen vår.. Og at de gleder seg sååå.

Jeg ble så satt ut, jeg vil ikke såre henne, men jeg har ikke vært utydelig altså. Jeg sa at vi 4 skulle til Danmark.

Jeg synes dette blir så slitsomt. Noen som har noen tips. Siste jeg vil gjøre er å såre henne..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å herrigud for noen folk, snakke om og aldri ta et hint!!!

Huff og huff, men sånn kan dere bare ikke ha det alltså. Og noe sier meg at det eneste dette paret skjønner er KLAR BESKJED! DU må rett og slett gi klar beskjed om at denne Danmarksturen er noe som dere som familie skal på. Si at det har vært så mye i det siste og at dere har fått så alltfor liten tid sammen som FAMILIE.

Hade jeg vært deg så hadde jeg også sagt det til henne som det var at du ikke har tid til og finne på noe hele tiden. MEN si at du kan ta kontakt når du har muligheten til det.

Noen mennesker tar bare ikke hintet men må ha klar beskjed for og skjønne at de rett og slett er innpåslitne. Det hørres jo ut som om dette paret har lyst til og flytte sammen med dere.

Personlig så hade jeg blitt helt stressa om jeg hadde hatt slike naboer...

Skrevet

Takk hehe...men hun er hyggelig altså.

Men å invitere seg selv om Danmarkstur (vi har bare kjent hverandre noen få uker og jeg har truffet mannen hennes, og hun min, en eneste gang) virker veldig unaturlig for min del. Hun virker bare som typen som kan bli veldig snurt og langsint og jeg vil ikke ha uvenner.

Jeg føler at vi har gitt klar beskjed, men tydeligvis ikke. Men hun spør ofte om de samme tingene om og om igjen, så mulig hun har litt "tregt for det". Den ene gangen de inviterte seg selv til grilling så gikk de ikke før mannen min sa "nå må dere nesten gå, jeg skal på jobb om noen få timer". Det var etter at vi hadde ryddet opp, gått fra bordet, gjort alle tegn på at festen var over uten at de oppfattet det..

Skrevet

Noe sier meg at dette paret ikke har noen venner eller et sosialt nettverk. Noe som ikke er så rart siden de ikke kan ta et hint eller ta et normalt hint som normale voksne mennesker.

Du må rett og slett si i fra som det er. SI at dere liker og være sammen med dem men at ferien er noe dere som familie vil ha for dere selv. Smør tjukkt på og si at dere allerede har sagt nei til og feriere med et annet vennepar av dere...

Skrevet

Det høres ut som om dette paret omtrent forfølger dere... Dette paret kan umulig har sosiale antenner. Å regene med at de er invitert med på deres familietur til Danmark er både frekt og veldi, veldi merkelig!!!!

Lykke til (dere trenger det)

Skrevet

Hehe...takk..huff, ikke lett det her..

Skrevet

Tja.. hi her igjen. Nå var hun innom igjen. Nevnte ikke Danmarksturen, heldigvis, snakket derimot om at mannen er tørrlagt alkoholiker og har bipolar lidelse, og at det derfor hadde vært bedre om vi lot være å drikke vin til maten etc. Hun vil altså at vi skal gjøre om vår livstil pga dem, når det ikke engang er vi som vil tilbringe tid sammen eller inviterer. Ja ja, det er som dere sier, mye rare mennesker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...