kitty litter Skrevet 14. juli 2010 #1 Skrevet 14. juli 2010 Er det mulig å ikke få eggløsning? Da er det vel en sykdom? Begynner å lure nå altså..har brukt eggløsningstest i 7 dager nå uten at jeg har fått påvist eggløsning. Skjønner ikke noe jeg...I følge eggløsningskalenderen på nett skulle jeg hatt eggløsning den 11 juli..jeg begynte å teste fra den 8 juli og har testa hver dag frem til og med i dag...ingen eggløsning.. Noen som vet om jeg kanskje bare har veldig sen eggløsning eller som har vært borti dette??
Gjest ->>- Skrevet 14. juli 2010 #3 Skrevet 14. juli 2010 Altså, om man aldri har eggløsning er det et sykdomstegn. Om man mangler eggløsning i en syklus i ny og ne er det ganske normalt. Det mest sannsynlige er likevel at problemet ligger i testingen. Noen får ikke utslag på eggløsningstester, andre igjen har svært korte perioder med påvisbar lh-stigning og må dermed teste f.eks tre ganger i døgnet for å fange opp eggløsningen.
kitty litter Skrevet 14. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 14. juli 2010 Ja, har vært det i 3 mndr. ihvertfall..
kitty litter Skrevet 14. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 14. juli 2010 Oi, det visste jeg ikke pila..teste 3 ganger i døgnet???!! Anbefaler du du andre typer eggløsnings metoder da eller? Hva med slik Lady comp eller hva det heter da? Måle kroppstemp.? Orker ikke å ha sex hver dag frem til jeg er gravid altså ; )
Gjest ->>- Skrevet 14. juli 2010 #6 Skrevet 14. juli 2010 Kroppstemperaturmåling kan sikkert funke for noen. Personlig er jeg medisinsk anlagt og utålmodig, så jeg hadde sikkert gnålt meg til enten noen kjappe blodprøver hos fastlegen eller en gynekologtime med ultralyd rundt forventet eggløsningstidspunkt - sånn for å se at alt var i orden og ca når eggløsning skjedde.
kitty litter Skrevet 14. juli 2010 Forfatter #7 Skrevet 14. juli 2010 Synes liksom ikke jeg kan begynne med alt det der enda da... Har bare prøvd i 3 mndr...Brukte 8 mndr. på førstemann, men da sjekka jeg aldri dette med eggløsning og slik..var nok litt mer avslappa i forhold til å bli gravid da ja.
The Bad Gal Skrevet 14. juli 2010 #8 Skrevet 14. juli 2010 Du skal teste for eggløsning på ettermiddagen, og ikke med morgenurin, slik man gjør med graviditetstester. Du har mest sansynlig bare bommet på rette dagen for å teste, siden du har regelmessig mens. Evt er den bare litt forsinka, så fortsett å test noen dager til. http://pernille.info/egglosning.htm Masse info her:-)
Gjest ->>- Skrevet 14. juli 2010 #9 Skrevet 14. juli 2010 Ja, altså, sannsynligheten er jo gedigen for at alt er i orden og at du bare har bomma litt på testingen. Du har barn fra før og regelmessig syklus, liksom, bedre blir det knapt sånn sannsynlighetsmessig. Sex ca annenhver dag fra syklusdag ti til seksten burde gjøre susen, og om ikke annet er det jo hyggelig. =P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå