Anonym bruker Skrevet 14. juli 2010 #1 Skrevet 14. juli 2010 hvilken type butikk jobber du i , og hva har du i timen ? er det normalt med tillegg om kvelder og i helgene ? takker for svar
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2010 #2 Skrevet 14. juli 2010 http://butikksjef.com/wordpress/?page_id=494 Her finner du tarifflønnen og hva vi har i tillegg for ubekvem arbeidstid på kveld og helg. Det spiller ingen rolle hva slags butikk du jobber i, tarifflønnen er den samme uansett om det er matbutikk, lekebutikk eller klesbutikk. Vær obs på at det fremdeles finnes butikker som lønner under tariff (men det er ikke mange av dem lenger), og det finnes faktisk butikker som lønner over tariff også.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2010 #3 Skrevet 14. juli 2010 tusen takk , skal sjekke linken hvordan finner jeg ut om denne butikken har tariff ? og hva vil det si og lønne over og under tariff ? litt grønn, prøver finne ut hva jeg har krav på
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2010 #4 Skrevet 14. juli 2010 De aller fleste lønner etter tariff, særlig de landsdekkende kjedene. Om de lønner etter tariff opplyser de sikker om enten i stillingsannonsen eller på intervju. Noen butikker som f-eks H&M og Jysk har litt høyere timerlønn enn tariffen, eller bonuser til alle ansatte om dere klarer målene deres.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2010 #5 Skrevet 14. juli 2010 hmm dette er en jobb jeg har og har aldri fått no opplysning om noe,bare alle andre som mener det er rart..
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2010 #6 Skrevet 14. juli 2010 Det skjønte jeg ikke, hva er det som er rart? Jeg er butikksjef og mine ansatte har tarifflønn, men det er jo ikke noe vi går og snakker om. De leverer timelistene sine til meg også får de lønnen sin.. Stemmer ikke timelønnen din med tariffen? Da bør du i tilfelle ta en snakk med sjefen, kanskje de har glemt å justere den opp ettersom anseniteten din har økt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå