Fruen+jente okt.10 Skrevet 14. juli 2010 #1 Skrevet 14. juli 2010 Jeg har tenkt en del på nevnte tema, og lurer på hva slags merker dere anbefaler? Jeg er helt grønn på temaet, og ved ikke riktig hva jeg trenger en gang:S Fikk en gang i tida ansiktskremtips, og lurer litt på om dette kan brukes nå også? "Gå for de dyre på (mat)butikken, eller billige på apoteket"! Jeg ønsker kvalitetsprodukter til lavest mulig pris, så om noen har erfaringer og dele med seg hadde det vært supert!
Not a quitter ♥ mamma til to♥ Skrevet 14. juli 2010 #2 Skrevet 14. juli 2010 Jeg kommer til å kjøpe weleda sine calendulaprodukter. De koster litt mer enn de i butikken, men er drøye og fantastisk gode. Min gutt hadde mye atopisk eksem som liten og natusan sine produkter forverret dette. Weleda sine gjorde at de verste utslettet forsvant og ble bedre. han har enda litt bakom øret på høsten/vinteren og jeg bruker fremdeles børnecremen til dette og en til to dager er sår og eksem grodd og mer eller mindre ikke-eksisterende. Kan på det varmeste anbefale de produktene. De selges hos helsekostbutikker og inneholder bare naturlige stoffer. Kan også kjøpet litt billigere på nett.
Mamma til Emil & *knøttet* Skrevet 14. juli 2010 #3 Skrevet 14. juli 2010 Jeg har kjøpt de institusjonsflaskene som de har på fødeavdelingen her. De er fra Natusan. Lukter deilig! Men for all del ikke kjøp de på apoteket! Der opererer de med noen kalkyler som er helt utrolig! Jeg fant AKKURAT SAMME flaskene med bath and shower, olje og shampo på Norengros til en brøkdel av prisen! Fra 139 kr på apoteket til 44,50 på Norengros! For SAMME produkt! Jeg ble anbefalt de av jordmor og de har vært kjempe gode! Store flasker er det å. Tror de er på 500 ml:) Prøv deg frem! Er en jungel av godlukter til bebis der ute:)
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 14. juli 2010 #4 Skrevet 14. juli 2010 Vi bruker Libero sine produkter og det funker veldig bra her:) olje og babywash i badevannet, våtservietter til rompa. Cosmica solkrem sf 50. bruker pampers bleiene da, syns de er bedre enn Libero sine. Pampers er ikke så stive.
alvefrøken Skrevet 14. juli 2010 #5 Skrevet 14. juli 2010 Egentlig trenger du bare babyolje, babyshampo, sinksalve og hudkrem. Styr unna produkter med parfyme og parabener.....ellers har det ikke så mye å si om du handler på matbutikken eller apotek. En krem som jeg vil anbefale er "decubal" som egentlig ikke er et barneprodukt, men den er fri for parabener og parfymer, og passer godt å smøre tørr evt atopisk barnehud. Gutten min hadde antydning til atopisk eksem og tørr hud, men er bra når jeg smører med decubal. babyline reagerte ene barnet mitt på, tiltross for at det er "bra"..
alvefrøken Skrevet 14. juli 2010 #6 Skrevet 14. juli 2010 Vil fraråde å bruke VÅTSERVIETTER!! Mange barn tåler dem ikke, og blir lett såre, tiltross for at de kan ha vunnet tester i fleng... MESOFT kompresser kan kjøpes på apotek ( tørre myke servietter) , evt tørrserviettene til Libero feks, kan vætes med vann i en pose, og tilsettes olje på tur
Gjest Skrevet 14. juli 2010 #7 Skrevet 14. juli 2010 Bruker økologisk og naturlig barnesåpe. Den er helt uten kunstige tilsetninger, og huden blir slkemyk.....bruker den på meg selv også ) Bruker ringblomstsalve på stumpen... Har dem på http://www.lenepålandet.no/
Fru.Antonsen Skrevet 14. juli 2010 #8 Skrevet 14. juli 2010 Hei. Jeg er veldig nøye med å ikke bruke såper/kremer med mye e-stoffer og kjemikalier på datteren min. Jeg bruker bare produkter fra NuSkin, de er kanksje littegranne dyre å kjøpe men samtidig er de så drøye at man har de leeeenge Badesåpe/shampo for eksempel koster 209 kr mener jeg det var men den har du lenge for du trenger ikke så mye av den.
mastermind Skrevet 15. juli 2010 #9 Skrevet 15. juli 2010 Sist brukte jeg babyline (gul flaske på apoteket) til shampo (laaangt hår) og olje i badevannet. Brukte mesoft (kompresser, apotek) første mnd til stell, bare med vann, evt litt olje ved vanskelig avføring. Potetmel ved sår rumpe. Ellers våtservietter, coop anglamark er gode. Du trenger overaskende lite! nå bruker vi libero siden de kommer i 4pk...
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 15. juli 2010 #10 Skrevet 15. juli 2010 Mini reagrer ikke på våtservietter. Bruke Mesoft etter vi kom fra sykehuset, men det er fryktelig dyrt i lengden.. De er tynne og man bruker flere av de enn våtserviettene. Da ville jeg heller kjøpt de til libero(tørre vaske-serviettene). bruker Natusan sinksalve, den funker veldig fint her:) ¨ Syns også det er praktisk med Libero sine våtservietter fordi de kommer i 4pk og i tillegg har de det lokket på toppen som gjør de lett å lukke og de tørker ikke ut:)
Stjernoye,mini, engel & micro Skrevet 15. juli 2010 #11 Skrevet 15. juli 2010 med førstemann brukte jeg mesoft usterile kompresser blandet med vann og olje, hadde babyline shampoo og olje den første tiden..etterhvert gikk jeg over til natusan våtservietter uten parfyme og klorane shampoo og natusan olje...libero bleie har fulgt oss hele veien, har prøvd forskjellige merker men er kun libero som har tilfredstilt hans krav. med jenta i magen kommer jeg til å følge samme opplegg, da begge har anlegg for atopisk, og storebror har til nå unngått dette. men om dette opplegget funker for henne, aner jeg ikke, får prøve å se=) en ting må sies, jeg handla apobase som vinterkrem til ham og en aderma stift til utslett rundt munnen pga smokk og fingre...*GENIALT*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå