Anonym bruker Skrevet 14. juli 2010 #1 Skrevet 14. juli 2010 Hun er strax 8 mnd gammel, og jeg lurer på dette.. Til tider, så kan du forsvinne litt i sin egen verden.. Ikke lenge av gangen, og man får kontakt med en gang man prøver.. Dette hender også dersom jeg gir henne grøt.. Er jeg litt for seint ute med eine skeia, så "forsvinner" hun, og bare stirrer ut i luften.. Får kontakt med det samme jeg prøver.. Normalt? Også dette.. Hun er strax 8 mnd, korrigert 7, og hun har enda ikke "funnet" føttene sine, og sitter ikke selv.. Hun sitter nesten stødt på fanget mitt, men ikke på gulv eller noke.. Sitter litt selv i badestol, men det tar ikke mange minuttene før hun velter bakover.. Er dette normalt? Hilsen en småbekymret førstegangsmamma..
Gjest Antarctica Skrevet 14. juli 2010 #2 Skrevet 14. juli 2010 Et 7 måneders barn skal ikke sitte, eller settes i loddrett posisjon av deg. Det skal hun finne ut av selv ETTER hun har lært å krabbe. Hun fjerner blikket sitt fra deg fordi det er den eneste måten hun har å beskyttte seg mot flere stimuli på. Hele verden er ny for henne husk! Alt er like kaotisk og spennende, men også masete, og innimellom må man velge bort noen impulser.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2010 #3 Skrevet 14. juli 2010 Gjennomsnittsalderen er 9 mnd på å sitte/krabbe. Jeg har tv illinger på 9 mnd, gutt/jente. Gutten sitter, og brabber som bare det, har gjort dette i 3 uker. Jenta kan ikke sitte, men krabbe kan hun såvidt. Når er hun født i forhold til termin? Mine er 3 uker før, skal da trekke fra 3 uker ang utviklingen.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2010 #4 Skrevet 14. juli 2010 helt vanlig jente med helt vanlig utvikling Det at hun ser vekk og blir litt "borte" er jo bare at hun tenker eller observerer. Får ikke du slike "stirre øyeblikk" når du er sliten eller tenker på noe, eller når du er i dvalemodus? Barn gjør også dette Ikke bekymre deg, og hun er faktisk ikke så stor som hun virker, hun er fortsatt en liten baby som trenger tid til å lære å få kroppen til å fungere som hun vil Gi henne den tiden, og kos deg! Så fort hun blir mobil, så er freden og roen i huset borte vekk!
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2010 #5 Skrevet 14. juli 2010 Takk for svar Hun er 4 uker for tidlig født
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2010 #6 Skrevet 14. juli 2010 sånn stirre ut i lufta/forsvinne litt gjør jo jeg og som er voksen til tider, spesielt hvis jeg er litt trøtt, det samme gjør sønnen min min satt alene for første gang når han var 9 mnd...beina fant han vel rundt 5-6 tror jeg... men unger er jo så innmari forskjellig. Ta det opp med helsesøster og gå gode svar der om hva som er innenfor normalen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå