Gå til innhold

Har du hatt ansvaret for babyinnkjøp/planlegging?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må få si at jeg har en snill og god samboer. Men han har vært litt tiltaksløs når det gjelder å kjøpe inn ting til babyen.

Han var med på å kjøpe og bestemme hvilken sprinkelseng og stellebord vi skulle ha. Samt at han sjekket opp hvilket bilsete som var best og tryggest. Det skal han ha.

Men når det gjelder resten... Alt når det gjelder tøy, håndklær, babykluter, sengetøy, dyner, badebalje osv osv... Der føler jeg at jeg har gjort nesten alt. Har også vaska og gjort klart klær og sengetøy og kjøpt inn vaskemiddel som er anbefalt å bruke på babytøy. Jeg synes det er koselig å forberede meg med å kjøpe inn diverse, men jeg skulle ønske han var litt mer med.

Vogn fikk vi penger av svigers for å kjøpe. Bilsete, seng og stellebord fikk vi sponsa av mine foreldre. Av resten har han kanskje brukt 500 kr, mens ALT det andre har jeg betalt av mine penger. Jeg har også lest og forberedt meg til småbarnstida. Han fikk en pappabok av en bekjent, men den har han så vidt bladd i.

Huff. Jeg vet han blir en snill og god pappa altså, men føler meg litt oppgitt av at han ikke har vært mer med på alt som skal på plass.

Hvordan er det hjemme hos deg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres da ganske vanlig ut det. Sånn det er her i huset også, bortsett fra at det ikke er mine og dine penger, men våre. Jeg har handlet med våre penger. Er da normalt at vi jenter er litt mer opptatt av hvordan babyene ser ut, at ting skal matche osv. Jeg er veldig glad for at jeg har styrt innkjøpene.

Skrevet

Her i huset er det jeg som styrer mest med innkjøp og slik vil jeg også ha det. Jeg elsker å planlegge og bruker gjerne tiden min på det.

Men kostnaden skal selvfølgelig deles på.

Skrevet

Mannen min synes at fargevalg og utstyr er fullstendig uinteressant, på samme måte som jeg syns hans tekniske duppedingser er uinteressante. Slik er det bare :))

Vi HAR 3 barn + at jeg har eid en babyutstyrsbutikk, så kan vel si at dette kan jeg ;))

Så jeg shopper det jeg vil, for våre penger.

Han er forøvrig en kjempeflink far, som leker, skifter bleier, legger og koser med ungene. Nå er noen av de store, så der kjører han rundt og stiller opp. Han gjør også ALT av husarbeid, unntatt klesvask og matlaging (han hakker og steker, samt rydder da.. hehe)

Kan vel legge til at han er bortreist annenhver mnd, så da gjør JEG alt :)

Er heldig jeg !! UL imorgen, og sikkert litt shopping, mens mannen går på Elkjøp el.l. ;))

Skrevet

Trengs det å planlegges og kjøpes inn så voldsomt da?

Skrevet

Personlig så synes jeg det :))

Alt fra vogn, pose, seng, sengetøy, ammeinnlegg, undertøy/pysjamaser, noen antrekk til bilsete og vogge + + + + + Ganske mye faktisk !!

Jeg kjøper heller ikke hva som helst så man må planlegge litt.

:) annie 15.52

Skrevet

Gjorde alt selv, inkludert å dra rundt som høygravid for å få tak i alt vi trengte. Skrudde også opp det meste selv.

Jeg vasket også ned hele leiligheten til babyen kom.

Skrevet

Jeg fikset det meste, inklusivt montering av møbler 8 mndr på vei. Jeg er litt nazi på logistikk og innkjøp, og han er det stikk motsatt. Om jeg ba han om hans mening var han åpen for diskusjon (var blant annet ganske involvert i valg av barnevogn og skaffet seg egen stelleveske), men i det store og hele er han litt for distré til å tenke på ting som gulpekluter og smekker.

Gjelder fremdeles nå, selv om han har vært hjemme med gutten siden Påske.

Gjelder forsåvidt for det meste i huset, i grunn.

Skrevet

Mannen min har vært veldig ivrig med innkjøp. Han er mer opptatt av farger og funksjon osv enn meg.

Det er jeg som har vasket babytøy og kjøpt det meste av babytøyet, men han har kjøpt noe.

Når det gjelder hvem som betaler har vi heldigvis ikke dine og mine penger. Skal dere fortsette med det nå som dere blir foreldre?

Skrevet

Vi tenker litt mine og dine penger ja. Spesielt siden vi ikke er gift. Ikke at vi er helt fanatiske altså. Har ikke en eneste gang krangla over penger. Sitter ikke og teller hvem som kjøper mest mat osv. Men dette med babyinnkjøpa skulle jeg ønske han var litt mer på.

Han tjener 500 000 i året forresten, mens jeg tjener bare litt over 300 000. Likevel sitter jeg med snart en halv mill i pluss på konto, mens han sitter med huset i hans navn(som han eide før vi ble samboere). Hvis han vil gifte seg vil jeg putte mer inn i felles potten. Men jeg har ikke tenkt å betale lån i et hus som ikke jeg eier liksom.

Gleder meg til det blir mer "vårt" enn mitt og ditt. Det er jo slik det skal være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...