Gå til innhold

Egypt - hurghada, sharm el sheik, luxor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med noen av disse stedene og vil fortelle litt om stedene? Anbefaler du å reise dit? Har veldig lyst til å reise til Egypt men har hørt mye negativt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil anbefale Sharm el sheik, spesielt hvis du skal ha med barn. Det er en liten by som er bygd opp for turister, så de som bor og jobber der er "vandt" til turister, uten at de virker lei. Er ikke så mye utflukter derfra, du kan dra til Sinai fjellet.

Vi var på ferie i Hurghada for 9 år siden (en stund siden og ting kan jo forandre seg), men da følte jeg en utrygghet av å gå i byen på kveldstid (er blond;)) Byen i seg selv var ikke veldig koslig. Vi var på en busstur til Kongenes dal og det tok rundt 20 timer. Lenge å sitte i buss. Til pyramidene er det enda lenger. Vi brukte uken vi var der til å ta dykkesertifikat og det var fantastisk.

Og selvfølgelig fantastisk dykking i Sharm.

Har desverre ikke vært i Luxor.

Skrevet

Med barn hadde jeg reist til et annet land. Uten barn ville jeg reist til Sharm heller enn Hurgada. Veldig fint å dykke og snorkle der, mye å se hvis man snorkler kun kort ut fra stranda.

Skrevet

Sharm er helt supert med barn. Vi var der med barn på 1 og 3 år og de storkoste seg i vannet dagen lang. Vannet der er jo alltid over 20 grader så det er deilig. Finn ett hotel som har egen strand og ligger bra til i forhold til støy så har du en super ferie. Gøy for ungene å se fiskene og bade. Ta med badeleker hjemmenfra da dette ikke er så lett å få tak i som en skulle tro på sklike steder. Alle utflikter er for barn over to år så om du vil se pyramider osv så passer dette ikke for små barn.

Hurgada er kjent for å være skittent og gammelt og jeg vet det er mange som er missfornøyde etter å ha vært her, spesielt med barn.

Luxor har mye kriminalitet og man må passe godt på barna. Min venninne kan språket og hun sier jeg skal være glad jeg ikke hører hva de sier.

Skrevet

Vi var i Hurgada i vår, helt strålende for barn. Vi dro på utflukt til Luxor (ville IKKE dratt dit med barna. Vi hadde barnevakt med oss så vi tok turen uten ungene) Men Hurgada var fantastisk for ungene, me velg et litt bra hotell. Stort sett alle over 4 stjerner har meget god standard, på hotellet vi bodde vasket de alle grønnsaker og salat i mineralvann og hadde topp hygiene. Ingen sjuke, bare masse kos. Beste ferien vi har vært på med barn, vi har vært på 3 utenlandsturer med våre to på 4 og 5.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...