Rosie the riveter Skrevet 14. juli 2010 #1 Skrevet 14. juli 2010 Jeg har to grillkyllinger liggende i kjøleskapet. Kjøpte de fordi det var salg... Er ikke den maten vi har oftest i hus, så trenger tips til hva jeg kan bruke de til. Noen tips?
Mammaen til Isak Skrevet 14. juli 2010 #2 Skrevet 14. juli 2010 Jeg brukte grilla kylling i pastasalat på mandagen, det er godt! ) Jeg brukte babyspinat og bladpersille,vårløk,aromasopp,bacon og kylling Tørrstekte soppen, stekte baconet og lot det renne av på et papir. Hadde det grønne i en bolle, pluss to oppdelte avokadoer. Hadde i grillet kylling som jeg rev i biter. Kokte en pakke pasta, skylte i kaldt vann og hadde oppi. Blandet i resten og vendte alt sammen- lagde en blanding av creme fraiche- kremost og pesto som jeg hadde over. Den var lunken når vi spiste den pga at kyllingen var varm men jeg syns den var bedre kald til lunsj i går ) Kan serveres med grilla hvitløksbrød,foccia eller åssen det skrives.. og det meste egentlig, bare bruke fantasien. I kyllingsalat bruker man jo bare det man liker! Grillet kylling kan du bruke i gryter, eller dele den og varme den på grillen med ris og salat feks så har du middag raskt
blomstre Skrevet 14. juli 2010 #3 Skrevet 14. juli 2010 En kylling kan man vel bruke til ALT... - Varme den på grillen og servere med grilla mais, poteter og cold slaw - eller servere med poteter, gresk salat og tzatziki. - Wrap med kylling, grønsaker og guacamole - Bruke i salat/pastasalat, omelett, på pizza eller i en gryterett - Restene som pålegg på skiva Nå fikk jeg lyst på kylling til middag... :-)
Kvitrebekk Skrevet 14. juli 2010 #4 Skrevet 14. juli 2010 Jeg lager hjemmelaget "pytt i panne" - om jeg kan kalle det det. Jeg kjøper små poteter på glass som jeg steker i olje og hvitløk i panna. Så freser/woker jeg ulike farger paprika, stangselleri, løk, hvitløk (selvfølgelig :-)), reddiker og hva jeg ellers har av grønnsaker i kjøleskapet. Tilsetter kyllingen på slutten. Krydrer ofte med koriander og/eller andre krydder jeg liker. Det blir veldig godt og skal si at jenta mi på 2,5 år spiser godt når jeg lager dette!
*smula* Skrevet 14. juli 2010 #5 Skrevet 14. juli 2010 Grillet kylling i serveringsstykker Gulrot, Brokkoli, Blomkål, Løk Soyasaus og Matfløte Alt sammen i en ildfastform, i ovnen i ca 20 min. Serveres med ris.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå