Gå til innhold

Kullgrill eller gass?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

KULL!!

Gass og elektrisitet er ikke å grille. Gass og elektrisitet blir mer utekjøkken. Jeg synes det er synd at så mange har gått over til gass, det lukter jo ikke grillmat ute på sommeren lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiot 12.09..

Vi kjøpte gassgrill.. Men FORNO DRITT!!!!

Så vi kjøpte stor kullgrill istede! MYE bedre! Å maten smaker så mye bedre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maten lukter da grillmat.. Men man kjenner sjelden lukten av nyopptent grillvæske og kull.. Ikke en lukt jeg savner. Vi har gassgrill, og jeg går aldri tilbake til kull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ute etter å grille så er det KULL!

Men er du ute etter bare å lage maten utendørs så funker gass.

 

Men grilling er å blir med kull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan man likestille elektrisk grill og gassgrill. En elektrisk grill trenger man ikke, det blir som å bruke stekeovnen inne!

 

På en gassgrill er det en flamme som brenner, så det kan ikke sammenlignes med elektrisk!

 

Kull er sjarmerende, og helt ok til å grille pølser. Gir feriestemning med lukten av tennnvæske..

 

Men om man bruker grillen mye, og lager mye forskjellig mat er en gassgrill absolutt å foretrekke. Vi griller hele sommeren og gjerne om vinteren også. Gassgrillen blir fort varm og har du en grill med flere bluss kan du helsteke indrefilet, grille hel kylling osv ved å skru av blusset rett under kjøttet etter at det har fått stekeskorpe. Da blir det gjennomstekt uten å bli brent.

 

Vi bruker sjelden stekepanne og griller alt av kylling, koteletter, karbonader, biff, svinefilet, fisk osv på grillen (lager tilbehøret inne). Det gir god smak og mye mindre bruk av smør/olje.

 

Selvfølgelig lukter det grill om man slenger en marinert flintsteik på gassgrillen, det lukter bare ikke tennvæske ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...