*Rutletutt* Skrevet 14. juli 2010 #1 Skrevet 14. juli 2010 Har en pose ferdigraspet hvitost i kjøleskapet med siste forbruksdato 20.7. Tror ikke jeg får brukt den før det pga ferie...men kan den i såfall fryses og brukes på pizza el. senere?
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 14. juli 2010 #2 Skrevet 14. juli 2010 ja, ja, ja! Gjør det hele tiden! Er vi i Sverige, kjøper jeg alltid en stor ost som jeg rasper opp, legger i poser og fryser. Kan også fylle på med "osteskorper" som man ikke får skjært opp vanlig.
*Rutletutt* Skrevet 14. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. juli 2010 Supert! takk for svar:-) Trodde egentlig at det skulle gå greit, men har faktisk aldri gjort det før...;-) Det skal jeg huske på når de har tilbud på ferdigraspet ost - hamstre og fryse;-))
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 14. juli 2010 #4 Skrevet 14. juli 2010 Ja, det er kjempegreit å ha til pizza, pai og lasagne! Men pass på at det ligger ganske løst i posen når du fryser det, ellers kan det samle seg i en stor klump.
ellen-propellen Skrevet 14. juli 2010 #5 Skrevet 14. juli 2010 Jeg rasper alltid opp hvitost restene,og sparer til lasange/pizza osv. Putter det seff i frysen.Helt genialt. Jeg gjør det samme med andre "rester",feks taco kjøttdeig,stekt pølse osv. Da har jeg alltid til pita pizza eller vanlig pizza i frysen:-) og "hastemiddager" går som en lek:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå