Gå til innhold

Gravid med mensen? (samme som DIB-skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid, helt utenom det vi har planlagt, men det er en annen historie...

Det jeg lurer på er om det er mulig at jeg er én syklus "lenger på vei" ettersom den siste mensen var helt ulik det som er vanlig for meg. Jeg fikk mensen etter bare tre uker (normalt for meg er nøyaktig 28 dager), og jeg blødde svakt i noen få dager. Dette er også veldig ulikt meg... Noen som har opplevd det samme, å være gravid selv om man har en menslignende blødning?

Hm....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ei jeg vet om hadde hatt en liten blødning som hun trodde var mensen. Varte bare en eller to dager. På ordinær UL fant de ut at hun hadde termin en måned før de trodde... Så det er fullt mulig å ha en menslignende blødning selv om man er gravid.

Skrevet

Hei. Ja, det er mange som har en såkallt " festeblødning", altså at det blør litt akkurat når egget borrer seg inn i livmorveggen. Varer da som regel et par dager og som du sier, litt svakere ann vanlig.

I mitt første svangerskap for 19 år siden så hadde jeg " mensen" hver mnd fram til 14 dager før fødselen. Blødde da litt i et par dager, noe som var normalt for meg da jeg gikk på p-pillen da. Fant ikke ut at jeg var gravid før jeg var over 5 mnd på vei og klærne begynnte å bli for små...

Men som sagt, ikke umulig at du er lenger på vei enn du tror..

Lykke til uansett!

Skrevet

Min kusine hadde normal mensen gjennom HELE begge svangerskapene sine! Blødde 5 dager hver måned som hun alltid har gjort!

Så det kan være fullt mulig! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...