Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #1 Skrevet 13. juli 2010 Har et spørsmål ang det å være deltidsansatt. Jeg har en 30 prosent helgestilling i helsevesenet. Har det siste året jobbet rundt 90 % tilsammen med løsevakter. Er nå gravid, orker å jobbe helgene mine men vet ikke om jeg orker å presse meg å ta de ekstra vaktene jeg trenger. Vet dere om det er mulig å få Svangerskapspenger for det ekstra jeg har jobbet ala sykepenger eller må jeg sykemelde meg 100%
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #2 Skrevet 13. juli 2010 Jeg har ikke svar på spørsmålet ditt, men du kan jo ikke sykmelde deg 100% når du er frisk nok til å jobbe.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2010 #3 Skrevet 14. juli 2010 Du får nok ikke svangerskapspenger så lenge det ikke er skikkelig ille.. Om du får sykemelding, vil sykepengene bli beregnet etter det du faktisk har jobbet i de siste månedene. Det blir regnet et gjennomsnitt. Be arbeidsgiver finne gjennomsnittet for de månedene som du har jobbet mest, og få de til å sende det inn som sykepengegrunnlag Nav. Du kan være delvis sjukemeldt, og jobbe bare de faste vaktene, og få sykepenger for resten. Eller så må arbeidsgiver finne vakter som passer deg bedre å jobbe på grunn av graviditeten. Du skal ikke tape på å være gravid!
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2010 #4 Skrevet 14. juli 2010 Ble litt klokere nå. Var så usikker om jeg måtte presse meg til å ta vakter. Ønsker å jobbe det jeg kan, sist svangerskap jobbet jeg så og si helt fram uten sykemelding, merker at dette svangerskapet kan bli noe tyngre for kroppen. Takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå