Gå til innhold

Jeg har en hemmelighet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke engang mannen min vet det. Foreløpig.

Denne uka har jeg time hos fastlegen min, forhåpentligvis ender det med at han henviser meg videre for 'slankeoperasjon'. Føler ikke at jeg må fortelle noen dette ennå, ventelista er lang nok. Men jeg vil gjerne dele det med noen, for det er et stort steg for meg.

Selvfølgelig poster jeg det her på anonymforumet, slik at jeg kan få tildelt stygge kallenavn og dritt istedenfor den støtten jeg ønsker meg. Det betyr ikke så mye, nå har jeg fortalt det til NOEN.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er slankeoperert selv, så du må BARE spørre om det er noe du lurer på :D

Skrevet

Gratulerer, og lykke til! :D

Skrevet

Gratulerer. Hvor mye skal du ned og hva veier du nå?

Skrevet

Så bra for deg! Så flott at du har turt å ta det steget, vet om mange som ikke tør! :)

Fra meg får du ikke pepper, men jeg vil råde deg til å snakke med mannen din om dette, for det er visstnok en ganske så stor psykisk påkjenning!

Lykke til!

Skrevet

gratulerer og lykke til.

Skal til vurdering for brystløft om tre uker (ingen som vet enda)

Skrevet

Jeg tenker også på dette,er gravid nå, så må nok vente ett år før jeg kommer noen vei med det.

Har dette uønskede fettforhenget.

Hvordan får en innvilga dette da?

Lykke til iallefall, ingen dritt fra min side! :)

Skrevet

Hva må man veie for å få en slik operasjon. Jeg veier 102, er det for ''lite'' til en slankeoperasjon?

Skrevet

Lykke til :)

Jeg lurer også på hvor mye du veier / hvor høy du er?

Får du evt. operasjonen dekket?

Skrevet

Håper det lykkes og gir deg det resultatet du ønsker.

Skrevet

Tusen takk for svarene deres! Jeg ble nesten litt overveldet, for meg er dette stort. Håper bare at jeg får lagt det godt nok fram for fastlegen, forrige fastlegen ville ikke ta meg på alvor når jeg ba om hjelp (som jeg gjorde mange ganger...). Veier idag drøye 130 kg fordelt på 180 cm. Det er for mye for en stakkars kropp.

Føler du at du fikk god nok info om inngrepet før opr. Kristin-87? - og god oppfølging etterpå?

Skrevet

Ja, absolutt!

Eg sleit littegrann ( bare bagateller!) med magen i begynnelsen, og ernæringsfysiologen ringte meg hver uke, og vi avtalte når hun skulle ringe igjen, så blei det lengre og lengre tid mellom hver gang vi avtalte det og no går alt fint og har gjort det lenge ( er snart 10 mnd siden eg blei operert). Eg er Operert på Aleris og er fristbruddpasient.

For å svare hun ene over ehr som lurte på kor tung man måtte være, man må ha en BMI på over 40, eller BMI på over 35 med tilleggssykdommer. men dette varierer litt fra sykehus til sykehus.

Anbefaler alle som tenker på/vurderer slankeoperasjon om å titte innom vektoperasjon.no der er vi mange som er opererte og mange som venter. Men eg svarer gjerne på det eg kan svare på her:D

Skrevet

Så bra at du skal få hjelp!

Lykke til

Skrevet

Masse masse lykke til! Sikkert deilig å fortelle det til noen, og "forhåpentligvis hendviser han meg...", da håper jeg han gjør det og at køen rikker seg raskt fremover til din tur! :) Lykke til igjen!

Skrevet

Vet ikke hvor du bor, men bare et lite tips. Hold deg vekke fra Voss Sykehus. De har ene og alene statistikken på en type alvorlige "bivirkninger". Min venninne var en av dem..

Skrevet

Jeg må bare advare deg; du får ikke operasjon sånn helt uten videre. Dette er jo et stort inngrep, så det krever først at alle andre løsninger er utprøvd. Dette gjelder da om du vil ha det dekket. Og det er lange ventelister (som du sier selv). Har du BMI på over 40 vil du antageligvis bli vurdert til å ha rett til nødvendig helsehjelp, noe som gir deg visse rettigheter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...