Gå til innhold

Rygg eller mage?


lina2000

Anbefalte innlegg

 

Hei!

 

Den minste gutten på snart 8 mnd sover i nattpose som jeg binder fast slik han han ikke kan snu seg over på magen, og han spenner alltid av seg dyna, så posen er jo grei uannsett, men om dagen sover han jo uten og da snur han seg som regel over på magen. Det virker som han sover bedre og tyngre når han ligger på magen. Lurer på hvordan andre gjør det med baby på den str. Føler liksom jeg har hørt at når babyene er så store at de klarer selv å snu seg så er det ikke så farlig om de ligger på magen?? Jeg har jo tre fra før, men de snudde seg ikke om natta, lå alltid på ryggen så det ble liksom ikke en problemstilling. Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klarer han også å snu seg tilbake til rygg igjen i halvsøvne?

 

Vi hadde pose med sele da han begynte å snu seg over på magen. Tok vekk selen og hadde bare pose når han også snudde seg tilbake til ryggen i halvsøvne. Han sparket alltid av seg dyna, og likte posen sin så godt at den beholdt han til han var nesten 2 år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo spesielt de 3 første månedene det er viktig at de sover på ryggen, dette også pga luftveiene. Men sålenge du ikke bruker pute så ville jeg ikke gjort noe, event lagt bamser eller en krøllet dyne helt inntil han så han ikke får snudd seg men får han det til likevel så ville jeg bare latt han gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...