Gå til innhold

Litt bekymret for størrelsen på babyen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har hele tiden vært stor ifølge alle legene som har hatt oss under oppfølging. Jordmor tviler på at termin er riktig. Målene mine er utenfor skjema og det har de vært hele veien.

Nå har jeg 11 dager til ul termin. Jeg har slått meg til ro med tanken på å gå til termin. Men kjenner angsten for å gå på overtid kommer krypende.

De kan jo bomme kjempe masse på disse målene. Men, hva om han er kjempe stooor da?

Er målt til å bli 4000-4500 gram. Når de bommer så ofte, hva om han er langt over 5000 da? De bommer vel like ofte den veien som den andre?

Vet at det er maaaaaaaaange før meg som har født svære babyer uten problemer, men tanken er jo kjempe skummel selvom!

Er første gang en baby skal ut den veien på meg, første barnet mitt ble tatt med akutt keisersnitt.

Er det noe jeg kan gjøre for å bli hørt angående bekymringen min? Eller må det bare gå som det går?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner igjen følelsen. Jeg hadde hyppig UL gjennom svangerskapet pga av sykdom. Fikk hele tiden høre at jeg bar på en skikkelig stor gutt. Og gledet meg ikke akkurat til å skulle føde. (Det er det vel uansett få som gjør)

To dager før han ble født ble han målt til ca 4500 g.

Da han kom ut veide han 3320g. Stor gutt det ;-)

Men om du er skikkelig bekymret så kan du kanskje lufte det for lege/jordmor?

Lykke til :-))

Skrevet

Har samme erfaring fra før selv! :-P Hun ble målt til å bli litt over 4 kg, hun kom ut 3300 gram.

Men jeg var ikke så stor med henne. Og han fyller magen mer på en måte, om du skjønner...? Vet ikke. Føles bare veldig annerledes denne gangen!

Legen min er på ferie, så skal til en annen lege i neste uke, jordmoren min er også på ferie, så skal til en annen jordmor uken etter jeg har vært hos legen.

Føler ikke at jeg har tid nok til å få uttrykke min bekymring, eller å få bli tatt på alvor i hvertfall! :-/ Om du skjønner hva jeg mener...? :-P hi

Skrevet

de vekstestimerte gutten min til 3500 g ,ut kom en på 5 kg.....

føder aldri en på 5 kg igjen,....

Skrevet

Med min første var jeg den eneste som skjønte at jeg fikk stort barn. SF-målet mitt lå akkurat på kanten av den grønne linjen, av og til noe over. Fikk et barn 1 uke over Ul-termin som var 4,8 kg. Fødselen endte med livmor som revnet og akutt keisersnitt. Hvis jeg var deg ville jeg ropt høyt for å bli hørt, dersom du er bekymret. Vekstestimering er ikke til å stole på. Lykke til!

Skrevet

de bomma med 1 kg på min, han var da 1 kg mindre enn de trodde...

skjønner du er bekymra, ta det opp med jordmor er vel beste stedet å starte

Skrevet

Ta det opp med jordmor og si klart i fra at du er bekymret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...