Gå til innhold

Manduca,Mei tai...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

og ellers sånne bæreseler/sjal...hvilken typer synest du er best og hvorfor? :)

 

Håper mange vil svare før morgendagen.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hatt både MT og elastisk sjal.

Brukte sjalet mest, da jeg følte barnet satt tryggere, og vekten ble mer fordelt for min del

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har mei tai og har egentlig ikke brukt den så mye... var vel fordi at barnet ikke kan vendes med ansiktet framover,noe som er greit når man har et nysgjerrig barn!

nå er han 6 mnd men har ikke prøvd å ha han på ryggen enda,har liksom aldri hatt anleding til det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke noe positivt med å ha ansiktet fremover på små babyer, de får sett nok selv om de har ansiktet mot deg, da har de i tillegg også muligheten til å skjerme seg når inntrykkene blir for mange. Har de ansiktet fremovervendt mister de den muligheten, de klarer ikke å sortere inntrykkene eller skjerme seg når de blir for slitne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd litt forskjellig. Liker babybjørn best, og manduca minst. (manduca må være laget for kattekvinner eller noe.. jeg fikk den ihvertfall ikke til!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt alt, og er lite jeg ikke trives med. Eller, hater babybjørn, syns det er djevelens verk.

 

Manduca passer veldig bra til store barn, syns jeg. Sjal og meitai til mindre.

Bærer datteren min på 3 år i Manduca når vi er på lange turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til nyfødte og de første tre-fire månedene; elastisk sjal.

Etter det brukte jeg mest meitai. Synes det er enklere enn disse formsydde, som jeg aldri har fått til.

 

Sjal er godt å bære i, men det er en viss læringskurve på det. Meitai er enkelt å lære og kan brukes både på rygg og mage. Synes de er geniale. Var flott å reise på fjelltur med minsten på ryggen, nær meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du øve! Jeg er ingen kattekvinne, og jeg får det til, lett som en plett! :)

Prøvd youtube-instruksjonsvideoene?

Det var som himmelen å prøve manduca første gang.

Bærer nå fra nyfødt, og har båret 3-åringen vår og til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt elastisk bæresjal til nyfødt baby.. Utrolig godt å bruke!

Liker både manduca og meitai, litt til forskjellig bruk.. Manduca er best på ryggen, mens meitaien er best på magen..

 

men det er stor forskjell fra meitai til meitai! (vinkel på stropper, lengde/bredde på panelet, polstring etc)

Vil ikke anbefale noen å kjøpe en meitai som er "hjemmesydd"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manduca! Som en supergod sekk, og kan brukes fra nyfødt, og passer både samboer og meg. Utrolig god!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...