Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #1 Skrevet 13. juli 2010 Liker dere det best at utleier sier ifra noen timer/dager på forhånd at h*n vil ta seg en tur inn i leiligheten/huset for å se på noe, eller er det helt greit at h*n plutselig uten forvarsel dukker opp på døra og er fast bestemt på å ville inn?
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #2 Skrevet 13. juli 2010 Det er akkurat det samme for meg. Men for hans del er det lurt å ringe på forhånd slik at jeg er hjemme når han kommer
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #3 Skrevet 13. juli 2010 Helst dagen før, men i hvert fall noen timers varsel må man ha. Makan til frekkhet å plutselig stå på døra.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #4 Skrevet 13. juli 2010 At de sier fra selvfølgelig. det er det de skal. Sjeldent utleier har vært hos oss da. Heldigvis. Er så irriterende.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #5 Skrevet 13. juli 2010 Frekt å plutselig bare stå der og ville inn!! De får hvertfall gi et par timers forvarsel. er faktisk ikke alltid det passer å få besøk!
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #6 Skrevet 13. juli 2010 gamle huseier her (huset solgt, så nye eiere) banka ikke på engang. Lillemann hadde en tedens til å komme inn på badet når jeg var på do (rett linje fra utgangsdøra), kjekt når huseier plutselig sto i døra da ja..
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #7 Skrevet 13. juli 2010 Takk, da er det ikke bare jeg som er sær. Jeg liker ikke at noen, uansett hvem det er, dukker uanmeldt opp på døra. Så jeg blir iallefall irritert når utleier ringer på og skal inn og se. HI.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #8 Skrevet 13. juli 2010 Er det virkelig lov å trappe opp på døra og kreve og komme inn!?
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #9 Skrevet 13. juli 2010 Det skal avtals på forhånd. Uanmeldte besøk er ikke lov, i følge husleieloven. Men hvis leietaker syns d er greit at utleier bare kommer sånn på døra, er det jo ikk enoe problem. Men det er et problem for meg når utleier kommer rett inn (sønnen min åpnet riktignok døra), og jeg må rope at jeg sitter naken og ammer. Mens han later som han ikke hørte det og kommer helt inn i stua og står og prater med meg som om ingenting var hendt. Jeg vet at han hørte meg. Han er bare Idiot. Eller pervers. Men etter edt ga jeg kalr beskjed om at han måtte ringe på forhånd for å avtale et passende tidspunkt å komme bort på.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #10 Skrevet 13. juli 2010 Haha. Der jeg leide en gang,gikk huseier inn i leilighet min mens jeg var på jobb.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #11 Skrevet 13. juli 2010 Så frekt. Vi eier, og leide ut tidligere. Varslet alltid i god tid, en til to dager hvis noen måtte inn. Vi pusset opp, og la tak ble da enig med leieboer om at det måtte komme inn en som skulle sette inn takvindu. Vi var da aldri inni leiligheten bortsett fra de gangene hun ba oss inn. Hvilken grunn har de å trampe inn hele tiden?
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #12 Skrevet 13. juli 2010 ifølge loven SKAL huseier gi beskjed god tid i forveien
moota m storebror&lillebror Skrevet 13. juli 2010 #13 Skrevet 13. juli 2010 Min huseier har faktisk bare vært inne et par ganger og det har vært når vi ikke er hjemme. Jeg har da fått sms om at han vet at jeg ikke er hjemme og om det er greit. (ikke sånn haha nå er dere ikke hjemme) han ser at bilen ikke står der og spør om det er greit =) Har ingen problemer med det. Men har som sagt ikke skjedd mange ganger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå