Gå til innhold

Noen som samsover her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjør vi. Vi valgte samsoving fordi det fremmer amming og tilknytning, og fordi vi ikke ønsker skrikekur da undersøkelser viser at det kan være skadelig for barnet. Men vi har et problem fordi barnet vil ikke vil legges av andre enn mamma og pappa. Er det flere som har dette problemet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har samsovet. Men nå ble mini så stor at hun fikk sin egen seng. Den her ville faktisk bare legges av mamma det første året, men det gikk fint så snart hun var i egen seng.

Skrevet

OK. Gikk dere ut av rommet før hun hadde sovnet? Lå dere i sengen hennes?

Skrevet

Men er det en grunn for at andre skal legge ungen når dere samsover?

Jeg (vi) samsov med første ungen og hun ble ikke lagt av andre før hun var nærmere 2 år og hadde første overnatting uten oss.

Skrevet

Når hun sov i min seng, lå jeg i sengen med henne til hun hadde sovnet. Når hun sov på eget rom, satt jeg i en stol ved siden av sengen og leste til hun sovnet. Men nå sovner hun bedre om jeg går ut og lar henne være i fred, så da gjør jeg det;) Ellers vil hun bare leke.

Skrevet

Grunnen er at vi kunne tenkt oss barnevakt rett og slett... Mulig ungen er spesielt mye mammadalt og sjenert..

Skrevet

De gangene vi har barnevakt er det besteforeldrene de er hos og da sover ungene sammen med de. De er nå litt over 2 og snart 5 år.

Vi samsov med yngste siden hun hadde kolikk og måtte ha veldig mye nærkontakt og bæring.

Vi må fortsatt sitte inne på rommet deres (begge sover på samme rom nå) helt til de har sovnet.

Skrevet

Jeg hadde barnevakt en gang i perioden vi samsov. Da var det min mor som passet henne. Det gikk veldig fint, hun la henne i vogna når hun skulle sove. Men jeg kom ikke så veldig sent hjem da, vet ikke hvordan det skulle gått om jeg var borte hele natta. Hvordan gjør dere det med dagsoving da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...