Dane Skrevet 13. juli 2010 #1 Skrevet 13. juli 2010 Er det noen som har denne? http://www.dinkaffemaskin.no/ Forbruket av kaffe vil vel uansett maskin bli dyrere i forhold til vanlig traktekaffepulver...? Ellers andre maskiner som dere anbefaler som ikke koster masse og er veldig enkel ibruk...
Knøttefrøken Skrevet 13. juli 2010 #2 Skrevet 13. juli 2010 jeg har hatt lyst på kaffemaskin lenge, men endte opp med å kjøpe meg en moccamaster isteden. for jeg drikker gjerne 4-5 kopper i slengen, og det er billigere i lengden, samt at en sånn maskin tar uendelig stor plass, selv de minste. Jeg slipper å gå tom for sånne tabletter en lørdag og plutselig stå uten kaffe. Også er det lettere når man får gjester, for da har du 1 liter med en gang:-)
ToillSjur Skrevet 13. juli 2010 #3 Skrevet 13. juli 2010 Jeg er veldig fornøyd med min Nespresso maskin
Tiddelidu! Skrevet 13. juli 2010 #4 Skrevet 13. juli 2010 Vi er også superfornøyde med Nespresso-maskina vår! Jeg elsker at jeg kan lage meg én kopp akkurat når jeg vil ha den! Og ja, det blir en del dyrere, spesielt siden jeg drikker MYE mer kaffe nå en før. Den smaker jo så mye bedre ;-) Litt luksus i hverdagen, hehe :-)
Ulldott Skrevet 13. juli 2010 #5 Skrevet 13. juli 2010 http://www.nespresso.com/#/no/no/coffee_machines/selecteur_gamme/machines-citiz/citiz-nespresso-citizmilk-auto-d120-bk-1 Jeg er også veldig fornøyd med min nespresso maskin. Den er veldig enkel å bruke og lager fantastisk skum!
Candy girrrl Skrevet 13. juli 2010 #6 Skrevet 13. juli 2010 Nestleprodukt. Hørt at de ikke er så god i forhold til andre maskiner. Har hatt miele sin integrerte. Og kjipt at nespressoen kun selges på nett.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 13. juli 2010 #7 Skrevet 13. juli 2010 jeg elsker min nespressomaskin, og jeg bryr meg ikke om en kopp kaffe koster 1,50 eller 3 kr. så lenge den er helt fantastisk
playground princess Skrevet 13. juli 2010 #8 Skrevet 13. juli 2010 Vi har miele kaffemaskin (bruker kaffebønner). Heeelt fantastisk
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 13. juli 2010 #10 Skrevet 13. juli 2010 Nespresso! <3 <3 Og nejda, det er helt genialt at det selges på nett. Da kan jeg kjøpe kaffi når jeg husker det, og få det i posten 2 dager senere. Nam nam nam..også er den så søøøt og retro-aktig!!!
:-))***~~´´^``~~***((-: Skrevet 13. juli 2010 #11 Skrevet 13. juli 2010 Nespressoen er iallfall god syns jeg, men har ikke forsøkt andre typer - det skal sies... Og kaffen kan kjøpes både på nett og i Oslo på butikken deres:)
NostraStoria Skrevet 14. juli 2010 #12 Skrevet 14. juli 2010 Har også Nespresso kaffe - kjempegod! Hører rykter om at nespresso skal ha utsalg via andre butikker..? Stemmer dette? Uansett, det er god service og kaffen kommer etter 2-3 arb dager i posten, så det er bare å bestille nytt når en ser det begynner å minke.
meg & to små vampyrer Skrevet 14. juli 2010 #13 Skrevet 14. juli 2010 Jeg også elsker nespressomaskinen vår. Vi har jo vanlig trakter også, men bruker nespressoen når vi skal ha en kopp god kaffe. Ikke noe problem med gjester heller, tar ikke sååå lang tid å lage den kaffen. citiz & milk har vi. Forresten, det går knallkjapt å få de kapslene selv om man bestiller fra nettet.
frk Nilsen Skrevet 14. juli 2010 #14 Skrevet 14. juli 2010 Nå blir jeg vel skutt, men synes ikke nespresso er SÅ fantastisk.... God ja, men slett ikke fantastisk Bruker den på jobb ja, men hjemme har vi aeropress, bialetti og vanlig presskanne. Kverner alltid bønner før jeg lager meg kaffe. Pleier å kjøpe meg kaffebønner fra Dromedar (synd vi ikke har Dromedar i Oslo, derfor hamstrer jeg når jeg er i Trondheim *fnis*) Har egen melkeskummer om jeg vil ha latte, mocca osv. Husk at kaffen bør stå i kjøleskap, da holder den bedre på aromaen! Dette gjelder for all kaffe, ikke bare bønner! Kverner opp det jeg skal bruke pr.gang. Nå skal jeg finne fram shakeren fra barskapet og lage meg en god is-mocca med litt chili :-)
kevanigien Skrevet 14. juli 2010 #15 Skrevet 14. juli 2010 Jeg har en slik oh espresso kaffemaskin, og vi har også hatt moccamaster før denne. Det kan jeg si med en gang, den er ikke større enn moccan. Kanskje bittelitt høyere, og den passer helt nydelig på vårt kjøkken ihvertfall. Og du som skrev noe om holdbarhet og lagring i kjøleskap, det er helt riktig. Aromaen minsker etter bare 30 min i fri luft. Kaffemaskinen fra www.dinkaffemaskin.no har pods som er vakumpakket, så du slipper å tenke på dette. Fersk kaffe i hver kopp.
gladmann Skrevet 14. juli 2010 #16 Skrevet 14. juli 2010 Jeg er storfornøyd med maskina fra http://www.dinkaffemaskin.no! Hadde hørt masse om zinzino maskina fra venner, og de anbefalte denne siden. Jeg er jo den eneste i familien min som drikker kaffe, så i stedet for å trakte en hel kanne (som jeg aldri blir å drikke opp), kan jeg bare ta meg en nydelig espresso når jeg føler for det! Smaker helt himmelskt!
Dane Skrevet 15. juli 2010 Forfatter #17 Skrevet 15. juli 2010 Det var da voldsomt mange som anbefalte nespressoen da... Det er samme prinsipp hos dinkaffemaskin.no har jeg skjønt. Men jeg har vel kommet frem til at de kapselgriene ikke passer min drikkemåte. Så frk Nilsen: hva er aeropress og bialetti? Presskanne er det jeg bruker i dag...
frk Nilsen Skrevet 15. juli 2010 #18 Skrevet 15. juli 2010 Bialetti er italiensk espressokanne, som du bruker på kokeplata. Aeropress er "presskanne" for geeks :-P http://www.klikk.no/mat/spise/article506631.ece Genial for en eller to kopper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå