Gå til innhold

Noen som har hatt gode resultater med å bytte MME type?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten gutt som ikke er særlig glad i å drikke. Forsøker å "presse" han til å drikke mme, men han snur seg bort, og spytter ut etc. Er ikke særlig glad i vann heller. Kan det være at han vil like smaken på en annen type mme bedre, eller smaker de stor sett likt?

Lurer på om noen har noen tips til andre flasketyper (vi bruker avent og suttekopp)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv MAM flaskene. Vet om flere som har hatt mye bedre effekt med disse:)

Skrevet

Glemte å si at vi har brukt samme avent siden han var 10 uker og han har ikke protestert før nå (han er nå 7.5 md). Den siste månden har vi byttet mme. Så sånn sett er det jo mer sannsynelig at det har med melken å gjøre, ikke flasken

Skrevet

Her falt hipp bedre i smak (og var bedre for magen og) enn NAN.

Skrevet

Har du bytta ut smokken til en med større/fler hull da? Kan jo være at han synes at det kommer for treigt nå?!

Skrevet

Signerer Endelig 4...! kjøp nye tutter med flere hull i!

Skrevet

Han har max antall hull (den til 6+ mnd).

Er det foressten noen som vet sånn ca hvor mange ml en baby som spiser 3 måltider hver dag bør få i seg. Han veier vel ca 10 kg.

Kan mengden vann brukt i grøten regnes som væskeinntak? Litt engstelig for at han ikke får i seg nok væske..

Skrevet

Det er og stor forskjell på mme og på hva de tåler/liker. Har du prøvd Hipp Eco 2?

Vet ikke antall ml væske pr dag. Men drikker han veldig lite eller?

Har dere vært hos hs?

Skrevet

Eller så kan det være han foretrekker en annen matestilling, min gutt fant ut at det var mye bedre med mat hvis han fikk lov å ligge og spise i stedet for å bli holdt.

Skrevet

Vannmengden du bruker til grøten skal regnes med i den totale væskemengden. Det fikk hvertfall vi beskjed om av vår helsesøster.

Hos oss ble magen bedre av å bytte fra Nan til Hipp, og etter en del uker byttet vi fra MAM til Dr. Browns flasker (mindre luft og spiste roligere).

Vi prøvde også Småfolk, men det luktet rett og slett spy av gulp og av flekkene vhsi du sølte litt.

Skrevet

Min liker hipp best, så har brukt denne. Han nekter å spise når han ligger i armene våre. Han få flaske før han skal sove på dagen, han sover 2 ganger. Da legger jeg han i vogna og gir han flaske (11 mnd) Før støttet jeg flaske opp med et lite teppe, så lå han der og drakk til han var ferdig.

Samme på kvelden, flaska må han ha i senga.

Men det er vanlig at babyer på den alderen får en periode de ikke vil ha så mye melk, det er gøyere med mat. Begge mine hadde en sånn periode. Og væsken de får i seg i grøt teller jo også.

Hvis det er enkelte dager han drikker veldig lite kan du jo blade 50/50 vann og eplejuice og se om de faller bedre i smak, så du iallefall får i han væske (spesielt når det er varme dager)

Skrevet

Det var godt å høre. Da går det jo kanskje an å blande mme i grøten, for grøt er han glad i nemlig, og det er jo viktig å få i seg den næringa. Han forsøkt forskjellige stillinger, han drikker kun når han ligger på siden, umulig å få han til å drikke sittende. Grunnen til at jeg tenker han ikke får i seg nok væske er at han sjeldent har veldig våte bleier (selv om urinen er normal på farge) og han har hatt litt hard avføring. Dessuten sover han mye og blir fort trøtt, så jeg tenkte at det kunne være fordi han ikke drikker nok.

Takker for svar. Har ikke vært hos HS på en stund, dessverre har vi ikke muligheten til det akkurat nå.

Skrevet

Hard mage kan være pga av mme - mange får det. Prøv malt eller sviskemos 8vi bruker malt i flaska og har såvidt begynt med sviskemos nå som vi har begynt med grøt - bebis er fire og en halv mnd)

Skrevet

Anbefaler å prøve å Hipp Eco 2 + en teskje malt (hvis babyen har hard avføring).

Hvis ungen virker slapp så må dere jo bare prioritere å komme dere på helsestasjonen eller til legen!

Skrevet

Her reagerer guttungen på samme måte hvis melken er varm, dvs a

t han vil ha den nesten kald.

Er ikke snakk om å drikke temperert melk nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...