Rampongi Skrevet 13. juli 2010 #1 Skrevet 13. juli 2010 En kjent idrettsutøver har gjort dette, og jeg vet ikke helt hva jeg synes. Vedkommende har sikkert flere hundre hopp bak seg, så hun vet hva hun gjør. Men er det ok når man er 5 mnd på vei? Selv om man er en habil fallskjermhopper, kan man jo feks snuble når man lander og skade baby. Men det kan jo være like så farlig å krysse gata, som idrettskvinnen selv sier. Hva synes dere?
playground princess Skrevet 13. juli 2010 #2 Skrevet 13. juli 2010 Jeg har hoppa i fallskjerm, men hadde aldri gjort det med baby i magen...
Marbella Skrevet 13. juli 2010 #3 Skrevet 13. juli 2010 Syns kansje det er og dra det litt langt.......man er garvid i 9 mnd kan man ikke bare ta det med ro og la babyen kose seg i magen og ikke utsette den for masse unødvendig stress og farer..... Fallskjermhopping er en risikosport sånn er det bare! Hadde ei som kjørte et ekstrem telemarksløp ned en stupbratt fjellside da hun var 6 mnd på vei her vi bor - komplett idiotisk spør du meg.....
Mø schæl! Skrevet 13. juli 2010 #4 Skrevet 13. juli 2010 Nei. Verken med eller uten baby i magen, for den saks skyld! Og jeg blir også provosert over at man liksom bare ikke KAN la ting ligge i de 9 månedene man bærer et barn i magen, det er ikke for evig heller. Joda, hun hadde sikkert veldig lyst til å hoppe i fallskjerm, man har lyst på en fest, man har lyst på spekemat, man har lyst til å drive med ekstremsport - men dette bør da kunne vente til man er ferdig med å ruge? Det kommer et liv etterpå også!
Voilà Skrevet 13. juli 2010 #5 Skrevet 13. juli 2010 Synes bare hun er steintøff, jeg! Hun hadde ikke gjort det om hun trodde det var farlig for henne eller barnet!
Silje og Vaniljebollene Skrevet 13. juli 2010 #6 Skrevet 13. juli 2010 Nei, det hadde jeg ikke gjort. Jeg synes godt hun kunne ventet 4-5 måneder, så hadde hun iallefall ikke satt ungens liv i fare.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 13. juli 2010 #7 Skrevet 13. juli 2010 Aldri verden! Uten baby i magen,kanskje om sjansen byr seg... Men meg noe så dyrebart i magen?ALDRI!
Mom2Two Skrevet 13. juli 2010 #8 Skrevet 13. juli 2010 Absolutt ikke. På samme måte som jeg ikke ville stått slalåm heller. Kan ikke helt sammenlignes med å krysse gaten, da det er en noe som hører dagliglivet til og vanskelig kan unngås. Tviler på at livet hennes blir spesielt forringet om hun lar være å hoppe i fallskjerm i noen få månder. Egoistisk.
Mom2Two Skrevet 13. juli 2010 #9 Skrevet 13. juli 2010 Og nei det er ikke tøft, bare egoistisk og latterlig.
Jenny-penny Skrevet 13. juli 2010 #10 Skrevet 13. juli 2010 Selvsagt IKKE! Jeg kunne aldri tilgitt megselv om det gikk galt.
kokosyklus Skrevet 13. juli 2010 #11 Skrevet 13. juli 2010 Jeg tror ikke man skal dømme noen. Utrolig ufint av en jordmor å gå ut på denne måten. Ikke ALLE gravide stråler av lykke eller føler kjærlighet fro sitt ufødte barn. Ei jeg kjenner røkte under svangerskapet frodi det var hennes kropp; "...en hun visste jo ikke at det var HAN som kom" om sønnen noen mnd etterpå og full av anger. Poenget hennes var at om hun hadde visst at det var en person som kom ut av dette ville hun aldri røkt, eller kanskje aldri hoppet??
Gjest Sekretøsa Skrevet 13. juli 2010 #12 Skrevet 13. juli 2010 Nei, aldri. Ville aldri hoppet fallskjerm i utgangspunktet, men om det var noe jeg drev med til vanlig, ville jeg droppa det de 9 mnd det tar å være gravid.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 13. juli 2010 #13 Skrevet 13. juli 2010 jeg hade aldri hoppet i fallskjerm, men så hadde jeg ikke hoppettau eller løpt en tur som gravid heller. en gang ble jeg sint og hoppet, og det gjorde sykt vondt i magen.
NostraStoria Skrevet 13. juli 2010 #14 Skrevet 13. juli 2010 Det syns jeg virket veldig egoistisk..tenk hvis noe skulle skje med hun eller barnet?? Ja, det er mye som er farlig - men fallskjermhopp er risikosport og det er ikke uten grunn. En kan ikke sammenligne det med å gå på gata! Syns dette var ille jeg da, og hadde aldri gjort det selv.
ToillSjur Skrevet 13. juli 2010 #15 Skrevet 13. juli 2010 Eh...Nei!! Hadde ikke tatt den sjangsen, man klarer å vente til de 9 mnd er ferdig. så lenge er man ikke gravid.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 13. juli 2010 #16 Skrevet 13. juli 2010 Aldri aldri aldri, jeg har hoppa i fallskjerm - da selvsagt uten baby i magen. Det er et adrenalinrush ulikt noe jeg har opplevd, og jeg tror ikke baby i magen har godt av det. Sist hadde jeg vannavgang i uke 23 og fødte i uke 28 så nå vet jeg hvor skjør en graviditet kan være. Jeg ville aldri gjort noe så ekstremt, aldri i verden. Vær lykkelig over at alt er bra, og lev livet som vanlig i de 9 månedene. Hold av de ekstreme tingene til etterpå.
Gjest Skrevet 13. juli 2010 #17 Skrevet 13. juli 2010 Nei, men jeg hadde aldri i livet gjort det uten baby i magen heller.
LinnisR83 Skrevet 13. juli 2010 #18 Skrevet 13. juli 2010 Tenkte litt på, de advarer jo mot å kjøre karusell når man er gravid. Er det ikke samme greia liksom, å hoppe i fallskjerm? Kan jo umulig være sunt for barnet?
Snuppa! Skrevet 13. juli 2010 #19 Skrevet 13. juli 2010 Nei! Minte meg litt om da jeg selv var gravid i vinter, jeg elsker å stå slalom, tar med meg datteren min og vi storkoser oss i bakkene. Denne vinteren var ekstra lang fordi jeg ikke kunne ta med datteren min opp i bakkene fordi jeg var gravid.. Syns det var ganske egoistisk på mange måter, kunne ikke sette sine egne lyster til side for den lille i magen.
Studine mevik Skrevet 13. juli 2010 #20 Skrevet 13. juli 2010 Prosentvis så er det færre ulykker med fallskjermhopp enn det er med alt dagligdags man gjør, så sånn sett så er det ikke farlig å hoppe i fallskjerm. Hun hadde ikke hoppet vis hun ikke var helt trygg på at dette ville gå bra og med så mange hundre hopp som hun har fra før så har hun såpass med erfaring at det klarer hun å avgjøre selv og ikke noe vi som ikke har peiling bør sitte å dømme ned på den måten som det blir gjort her. Det kan nok være sant at man får et adrenalinkick som ikke er bra for barnet når det er første gang man hopper, men det kicket blir ikke på samme måten etter mange hopp.
LinnisR83 Skrevet 13. juli 2010 #21 Skrevet 13. juli 2010 Fordi om man har hoppet proffesjonelt i mange år, KAN det skje noe galt. Jeg ser ikke poenget med å absolutt måtte hoppe i fallskjerm når man er gravid. Klarte hun virkelig ikke å vente til ungen er ute? Det er nok en grunn til at jordmødre går ut og sier at det ikke anbefales. Og kan du tenke deg det spennet man får rundt magen når fallskjermen løses ut?? Uff, nei. Forstå det de som kan. Men det gjør ikke jeg.
moe_ Skrevet 14. juli 2010 #22 Skrevet 14. juli 2010 For noen nek dere er, som kritiserer henne "fordi det er farlig". Dere setter dere - og barna - i bilen og kjører på motorveien i 110 km/h, hastigheten du får i fritt fall er noe høyere, men bremses i det fallskjermen folder seg ut - så må du som fallskjermhopper faktisk greie treffe bakken relativt kontrollert, akkurat som når du bremser på sykkelen. Før dere begynner å gaule om hvor lite ansvar denne idrettsutøveren viser, bør dere sette dere inn hvordan naturkreftene virker - og dere bør helst holde dere på bakken i all fremtid.
De to sjarmtrolla og guttspira Skrevet 14. juli 2010 #23 Skrevet 14. juli 2010 Jeg hadde gjort det, i den forstand at jeg hadde gjort det mange ganger før da. Jeg spilte også fotball på høyt nivå når jeg var gravid. Slår meg selv på lanken Jeg slutter ikke "å leve" fordi om jeg er gravid, men jeg har også vært svært frisk i begge mine svangerskap. Bare magen som har vært anerledes enn vanligere
kokosyklus Skrevet 14. juli 2010 #24 Skrevet 14. juli 2010 Moe I LIKE!"!!!!!!!!! Eneste fornuftige innlegget her. Skjønner i dag hvorfor det er 3 mdn siden sist jeg logget inn her. Er så forbanna drittlei av at alle skal hakkes ihjel om man sier eller gjør noe som avviker fra normalen. Husk at det finnes damer der ute og her inne som synes de er SKIKKELIG gale hvis de sitter på med en motorsykkel uten å være gravide... Det finnes ikke perspektiv hos folk som tilbringer dagene sine i flere timer på Dib. Sorry meg folkens, men jeg blir så iriitert av å lese alle dømmende innlegg. La folk leve sine liv. Hvem er egentlig interessert i å høre om 25 nick som aaaaaldri ville gjort noe så ego som å tenke på noe annet enn barna for en gangs skyld? Så flott at dere får signere på denne tråden og vise til alle hvor flinke dere selv er. Som jeg sa; jeg tvielr på at hun kjenner noen som helst morsfølelse for det hun har i magen, det er helt naturlig for veldig mange og hun mener ikke barnet sitt noe vondt. ikke alle har morsfølelsen for klumpen på magen, og jeg er rimelig sikker på at det er i slike situasjoner man kan finne på å hoppe i fallskje, etc. At en jordmor går ut å refser er utrolig ufint og lite profesjonelt. Et siste spm fra meg til dere som er kritiske til hoppingen: Hvor mange av dere dekker til åpningen i vogna med teppe når de bittesmå dyrebare nurkene deres skal sove??? Og hvorfor? Dette handler om akkuratt det samme. Man hopper ikke i fallskjerm eller gjør noe galskap mens man er gravid, så kommer de ut og uka etter ligger de i dårlig luft med hodepine og sover i to-fire timer ytterligere utsatt for krybbedød..Utsatt for fare. Og jeg vet og har selv hørt foreldre bruke begrunnelsen om at det er så deilig for da sover barnet lenger den ene luren på dagen. Egoistisk?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå