LettBris Skrevet 13. juli 2010 #1 Skrevet 13. juli 2010 Et av de maaange kjerringrådene - å gå i trapper for å få i gang fødselen. Men opp eller ned...? Min sunne fornuft mente opp, fordi da blir man jo mest sliten, men så får jeg høre i dag av en bekjent at det "er jo ned trappene man skal gå, fordi da detter babyen lenger ned ved hjelp av trinn nedover ". Hva tror dere?
Galskapens overhode Skrevet 13. juli 2010 #2 Skrevet 13. juli 2010 hopp ned trappene med rumpespark bak, da blir du både sliten og barnet kommer lenger ned =) Men egentlig hørtes det mer logisk ut å gå ned ja.. SLiten blir man jo av ganske mye annet også
M@msen Skrevet 13. juli 2010 #3 Skrevet 13. juli 2010 å du ikke gå opp for å komme ned??? sikkert greit med begge deler, men ett tips fra min JM, du blir bare sliten det hjelper ikke, så jeg har lagt både turgåing og trappe gåing på hylla...
Løvinna30 Skrevet 13. juli 2010 #4 Skrevet 13. juli 2010 jeg har hørt at man skal gå OPP trappene. Var ei som gikk opp alle trappene da hun skulle til føden i steden for å ta heisen, og hun fødte like etter hun kom opp. (var på gamle Ahus, som har 12 etasjer).
iok med sønn <3 Skrevet 13. juli 2010 #5 Skrevet 13. juli 2010 Har sett på det britiske fødeprogrammet på tvnorge, og der ba jordmor henne om å gå ned alle trappene fra leiligheten sin (i sitt eget tempo med rier å det hele) som var høyt oppe i en blokk, for at barnet skulle "falle" lenger ned i fødekanalen. Så poenget er vel strengt tatt å gå får at barnet skal skli nedover vil jeg tro, uten at jeg skal si for sikkert...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå