Gå til innhold

spørsmål om graviditet/amming...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren fikk vårt første barn i i begynnelsen av juni,han blir 6 uker på lørdag og er selvsagt verdens herligste:)

Vi håper på å bli gravide igjen innen et års tid,så kommer ikke til å bruke noe prevansjon her i gården. Jeg fullammer minsten,og har lest flere steder at det funker som prevansjon om man nattammer,noe jeg selvsagt også gjør.

Men har allerede hatt mensen en gang,var ferdig med den igår. Og søstera mi fullammet også men ble gravid når hennes baby var 3/4 mnd.

Noen med erfaringer rundt dette? Om det er vannskeligere å bli gravid når man ammer,eller hva er greia?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel i teorien vanskeligere, men hvis du allerede har fått mensen har du jo eggløsning og kan bli gravid allerede.

Tror nok jeg ville brukt prevensjon en stund altså. Ta deg tid til å nyte babyen før neste kommer ;)

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Jeg ble gravid da eldste var 9 mnd, planlagt:)

Fullammet det første halvåret, og ammet også en god del rundt unnfangelsen. Hadde imidlertid sluttet med nattamming ca 2 mnd før unnfangelsen, og det var i følge legen min (gynekolog) årsaken til at jeg endelig hadde fått fart på eggløsningen min (hadde ikke mens før jeg ble gravid igjen, kun eggløsning).

I følge legen påvirkes hormonene i kroppen når det går lenger enn 7 timer mellom amme-måltidene, og man blir mer fruktbar.

I motsetning til Spetakkel sier jeg: kjør på! ;p

Vi planla også nr 2 nesten med en gang, for vi ønsket så veldig å ha to tette unger. Har aldri angret! Slitsomt; javisst - men stort sett helt herlig! :)

Skrevet

Signerer Spetakkel her ... når du har hatt mensen har du også hatt eggløsning.

Det er for tidlig å bli gravid mens ungen fremdeles er så bittebitteliten.

Den må få ha mammaen og pappaen sin, finne sin plass i familien. Dere voksne må lære det barnet dere har å kjenne og nyte den tiden dere har nå (den kommer aldri tilbake og er absolutt verd å nyte i fulle drag).

Og også kjempeviktig: du må la kroppen din komme seg etter en graviditet før du utsetter den for en ny. Jeg ble gravid da eldste var 8 mnd og det var heavy nok ...

Så, bruk prevensjon nå den første tiden også heller slutt med prevensjon igjen når dere er klare for en ny graviditet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...