Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #1 Skrevet 13. juli 2010 Har hatt mye kynnere dette svangerskapet, forrige gang hadde jeg nesten ingen før helt på slutten. Ifølge jordmor er det normalt med mer kynnere andre gang, særlig fordi man ikke får slappet like mye av med en 2-åring som skal løftes og bæres til stadighet. De siste to ukene har kynnerne forandret seg med at de presser mer nedover. Litt vanskelig å forklare, men det er som om hun skal presses ned og ut, bare at hun "stanger" mer fremover mot skambenet enn ut av skjeden. Er også usikker på om jeg har lekket fostervann siden det kommer vannliknende greier ut innimellom. (ikke ofte) Men usikker på om det bare er tynn utflod. Noen som kjenner seg igjen? Er dette helt normalt og ufarlig eller bør jeg ringe føden? Vil liksom ikke være hysterisk heller....
mamma til 2 skjønnheter Skrevet 13. juli 2010 #3 Skrevet 13. juli 2010 Jeg hadde kynnere med nedpress med sistemann. Det begynnte i uke 23 da jeg var på jobb. Legen s.meldte meg pgr dette. Men alt gikk som det skulle og lillemann ville ikke ut før 14 dager over termindato.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #4 Skrevet 13. juli 2010 Godt å høre. Får bare roe ned tempoet litt da. Og håpe jeg slipper å gå 14 dager over termin.... Hehehe. HI
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #5 Skrevet 13. juli 2010 Ja du må lytte til kroppen;) 14 dager over termin er ikke til å anbefale nei!
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2010 #6 Skrevet 14. juli 2010 Da ringte jeg føden i dag likevel etter å ha våknet to ganger i natt med kraftige kynnere og den følelsen av at hun presses nedover. Fikk komme til undersøkelse med en gang. Alt ser fint ut, er ingenting som tyder på at en for tidlig fødsel er på gang. Men de ønsker å følge meg opp likevel siden magesmertene KAN skyldes at vesla der inne har fått noe av mitt blod over i sitt og at vi har uforlik i blodtype. (Det skjedde med førstemann, men ikke før under fødselen. Hun lå på intensiven første leveuken.) Sannsynligvis er det bare plagsomme kynnere, men utrolig positivt at de velger å følge opp for sikkerhets skyld! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå