Gå til innhold

Noen som ikke spiser brød?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spiser MYE brød og bakst. Har hele tiden hatt det i bakhodet at det helt sikkert ikke er sunt - iallefall ikke i så store mengder som jeg spiser. Jeg er for tiden på slank, og spiser 1300-1500 kcal per dag. Men nesten alt går i brødmat o.l. Jeg har gått jevnt ned, men nå er det slutt. Kanskje det kan bli bedre om jeg legger om kosten. Eller er det slik at intatt kalorier er intatt kalorier? Samme hva man spiser - kaloriene er jo det samme.

Så dere som ikke spiser brød: Hvorfor spiser dere ikke dette? Er det noe ekstra gunstig helsefrembringende ved å kutte brød?

Takker og bukker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg spiser ikkje mye brød (da enkelte brød klumper seg i magen siden eg er vektoperert), da spiser eg heller knekkebrød eller en god salat ( har nesten alltid en stor bolle salat i kjøleskapet), kan også gjerne bare spise en boks tunfisk eller, youghurt med litt frokostblanding. :D

Skrevet

*Rekker opp hånden*

Jeg spiser ikke brød. Sluttet med det da jeg var overvektig, og spiser heller salat eller lavkarbomat nå. Vil ikke opp i vekt igjen.

Skrevet

Jeg og sambo spiste ikke brød i det hele tatt før. Dette pga hvete og gjær som enkelte er følsomme på og går opp i vekt av.. Når dette er nevnt spiste vi heller ikke andre matvarer som inneholdt mye av disse tingene, så spiste ikke ris, pasta (heller ikke poteter) osv heller. Har slutta med det nå og spiser brød i helgene. Blir noe ris, pasta og poteter til middag, men prøver å holde oss til de "sunnere" typene :)

Sambo var vel den som var mest følsom med tanke på hvete og gjær, han gikk ned nesten 15kg ved å kutte det ut!

Skrevet

Jeg gikk ned fem kilo over en to-tre måneders periode da jeg sluttet å spise brød til fordel for knekkebrød ol. Spiste ellers som vanlig.

Skrevet

Har kuttet ut brød nå de siste dagene. ikke pga vekten (er gravid og kan jo ikke slanke meg) men pga jeg får så ekstremt mye luft i magen av brød nå for tiden. Hvis noen har noen gode forslag til hva man kan spise i stedet for, så mottas det med stor takk:-)

Skrevet

Om du rister brødet er det ikkje sikkert du får så mye luft i magen;) Spis salat eller knekkebrød, er masse digg man kan putte oppi en salatbolle som står i kjøleskapet 3-4 dager:D:D:D

Skrevet

Får man mindre luft av ristet brød altså? Elsker egentlig brød, men bare går og raper og har luftsmerter etterpå. Trigger kvalmen også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...