Gå til innhold

Da er jeg i grunnen arbeidsledig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat snakket med sjefen og bedt han om å si meg opp. Ingen god følelse for jeg har en god tone med sjefen og skjønner hvorfor bedriften må gjøre som dem gjør nå. Men det får så store konsekvenser for meg at jeg ikke ser noen annen løsning enn å be om å bli sagt opp fra 1.august.

Bedriften går dårlig og min avd. ligger i Oslo. I går kom daglig leder innom og ga beskjed om at avd. fra mnd.skiftet august/september skal flyttes til hovedkontoret. Dvs. at jeg får 3 timer i bil hver dag. Ikke rekker jeg å levere eller hente i bhg og jeg vil få ca. 3200 kr. ekstra i utgifter på bensin og bom. Dette vil gå ut over hele familien. Pr. i dag er det mannen som leverer og jeg som henter. Sånn får vi den kabalen til å gå opp. Så er det eldste og bikkja.

Jeg har ingen problemer med å forstå at bedriften er tjent med å ha alle avd. under samme tak, problemet er at taket er for langt unna.

Nå sitter jeg å tråler finn.no og nav for å finne evt. jobber å søke på.

Kjipt!

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg så det her på facebook :( Veldig trist da, men skjønner jo at det er vanskelig for deg! Håper du finner noe fort!

Skrevet

Uff, kan godt forstå at det er kjipt ja! Vi får håpe det dukker opp noe nytt snart.

Men du, er det ikke bedre om du sier opp selv (altså ikke får dem til å si deg opp)? Det tar seg vel bedre ut på cv og attester at du sa opp selv heller enn at du ble oppsagt?

Skrevet

Vist hun sier opp selv, får hun vell ikke arb.ledighets trygd dei første 8 ukene, mener jeg reglene sier..

Skrevet

Det er bedre å bli sagt opp i forhold til karantene hos nav! Resten er litt opp til attesten hun får, der skal det komme frem hvorfor hun evnt har sagt opp/blitt sagt opp....

Skrevet

Så utrolig kjedelig. Føler med deg og ønsker deg lykke til ut her i arbeidssøkermarkedet med oss andre. Ikke noe gøyalt sted å være, men er sikkert bedre med arbeidsledighetstrygd enn uten hvertfall:)

Hva slags felt jobber du innen? Lett/vanskelig å få seg jobb?

Jeg har dessverre mange jeg kjenner til som pendler til oslo for jobb fra vestfold, dvs 2,5-3 timers pendling hver dag... isj.

Skrevet

Takker for svar.

Gruver meg noe sabla til denne flyttingen. De lokalene vi er i nå er ikke sagt opp ennå og jeg vet at det er 6 mnd. oppsigelse på dem. Da er det bittert å tenke på at ledelsen på død og liv skal ha oss til dem lenge før oppsigelsen går ut. Dette er rett og slett for å utnytte oss arbeiderne til selve flyttingen og til å etablere avd. på hovedkontoret. Dem regner nok med at de fleste av oss kommer til å slutte en etter en.

Stemningen på jobben er ikke god nå nei. Glad jeg har fått ferie nå.

Etter flyttingen og frem til jeg får ny jobb må jeg stå opp kl. 04.30 om morran for å få luftet hunden 1 time og ordnet meg selv og kommet meg avgårde til kl. 6. Da håper jeg å være på jobb til kl. 7 og kan da gå kl. 15 for å rekke å være i bhg. kl. 16.30.

I oppsigelsen min står det at jeg er sagt opp pga. omorganisering/omlokalisering og driftsinnskrenkninger. Kommer til å få en snabla fin arbeidsattest. Har fått beskjed om å begynne å skrive på den. Tror ikke sjefen helt vet hva som skal stå i den fordi han ikke helt har oversikten over hva jeg driver med.

Har sendt ut søknader i hytt og pine og håper på at det dukker opp noe raskt.

Skrevet

Glemte å få med at jeg jobber innen kontor. Har holdt på med litt regnskap også. Vet at det er mange om beinet om disse jobbene.

Skrevet

Ja såklart, det stemmer. Det hadde jeg helt glemt :-S

Skrevet

Uff, jeg søker slike jobber. Noen slike jobber i det offentlige f.eks. er det jo ofte 200 søkere på. ikke gøy. Men du har jo god erfaring, så da ordner det seg sikkert. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...