Gå til innhold

Nytt eller brukt? Samme som på "Kjøpeguide"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke ting er greit å kjøpe brukt, og hva bør være nytt?

Jeg er plutselig i 24. uke og har ingenting. Fikk plutselig dårlig tid.. Og er det noen som kan hjelpe meg med en link til komplett innkjøpsliste for vinterbaby?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt brukt vogn, ellers alt nytt. Ikke fordi det er nødvendig med alt nytt, for det er det absolutt ikke, men dette er min første og jeg har lyst til å gjøre det lille ekstra for min egen del. :) Vet om flere som har kjøpt så og si alt utstyret brukt, men vær obs på bilsete og madrass, det er vel det som bør være nytt.

Skrevet

Du kan nok kjøpe det meste brukt. Selv ville jeg kjøpt madrass og sengeklær(dyne) nytt. Ellers kan man finne mye flott brukt rundt omkring. Til førstemann kjøpte jeg vogn,stellebord og madrass/dyne nytt. Ellers arvet vi veldig mye utstyr fra familie. Nå venter jeg nr 3, og h*n vil ha stortsett alt brukt. Det eneste er litt supplering av det som evt er slitt ut.

Skrevet

Hvorfor skal man kjøpe nytt bilsete? Madrass og dyne er det jeg tenker er greit å kjøpe nytt ;) Håper å kunne arve mye klær og utstyr eller bruke gammelt. Gamle klær er vel helt greit så lenge de er rene, de er jo oftest godt vasket og fri for giftstoffer og slikt som kan finnes i nye klær. Er jo ikke slik at babyen bryr seg om hvilke klær den har på seg ;) Så jeg skal prøve å begrense meg, får heller spare pengene til lillingen blir større :)

Skrevet

Bilsete er skummelt fordi man ikke vet om det har vært utsatt for noe. Det er nett som med sykkelhjelmer, om det får seg en kakk så kan sikkerheten bli dårligere. Jeg gambler i hvert fall ikke med det :(

Skrevet

Oi, såpass... Skummelt det der:/ Får tenke på å kjøpe nytt da, om vi ikke kan få låne et fra venner/familie som vi kjenner godt :)

Skrevet

Har det meste brukt, da jeg er veldig opptatt av miljø og gjenbruk. Opplever ikke at det er skummelt med brukte bilseter sålenge de kommer fra familie eller folk jeg stoler på. Vi lever i et overflodssamfunn der det meste faktisk er mye finere brukt enn det flertallet i verden kan drømme om engang.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...