Gå til innhold

Naar avvennet dere ungene med bleie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt paa 20 mnd som skal avvennes naa, og er veldig spent paa hvordan det gaar. Jeg bor i utlandet, og her har alle i hans avdeling i barnehagen sluttet med bleie for lengst, han er sist ut... Synes de begynner tidlig, men det kan jo gaa bra ogsaa.

Naar avvennet dere ungene? Eller naar tenker dere aa begynne med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi på 3 år og 2 måneder har nettopp sluttet med bleie. Tror hun hadde greid det tidligere om ikke jeg hadde gitt opp at hun skulle greie det hver gang:) Hun ble tørr på to uker, men bruker fremdeles bleie om natta.

Skrevet

elstemann sluttet da han var 2.7 år og minstemann 2.9 år. sluttet på dag og natt samtidlig. elste bærset på do fra han va 20 mnd gammel.

Skrevet

på slaget 3 år så ville hun slutte selv :)

Så her tok det vel 1 ukes tid, så var hun helt tørr :)

Jeg mener det at når barnet selv er motvert til det (så sant de ikke er 4-5 år gamle) så syns jeg man skal ta det etter deres tempo :)

Skrevet

Jeg har ikke stresset med det, men latt ungene få styre dette selv, dvs bleieslutt når de selv har følt seg klare.

Potta har vært framme fra de har vært 9-12mnd gamle, og de har gått på på potte og do tidlig, men ikke sluttet helt med bleiene før i 3års alderen. Helt greit synes jeg.

Skrevet

Begge mine gutter var 3 år ganske nøyaktig.

Jeg har ikke mye tro på å tvinge gjennom noe de ikke er klare for, så jeg lokket og prøvde, men de sluttet selv når de var klare.

Gjest datatyven
Skrevet

Eldste min var over fire før han ble tørr, og det var ingen lett sak å få det til. Vi har begynt med yngste, hun er snart tre, regner med at vi greier det nå i sommer.

Skrevet

Sønnen min hadde akkurat fylt 3 år. Har planer om å få vesla som blir 2 år om 3 uker tørr i løpet av sommeren, men om vi får det til vet jeg ikke. Hun er veldig interessert i å gå på potte osv..

Skrevet

Vi stresset heller ikke med det og lot de styre det litt selv. Eldste sluttet når han var 3,5, og da hadde han ingen uhell! Yngstemann har nett sluttet nå og er 3 år.

Skrevet

Jenta vår blir 3 om noen dager, og har brukt truse nå i en måned. Men hun kan fortsatt ha uhell, og bæsjer ofte i trusen for hun synes det er vondt å bæsje i potten/på do. Enn så lenge har vi ikke prøvd uten bleier om natten, vi tar dette i et rolig tempo vi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...