Gå til innhold

Noen som har fått stort barn ved ks første gang, og født normalt andre gang?


mamma til blå -08 og rosa -11

Anbefalte innlegg

Det ble hastekeisersnitt med vår første gutt. Vi visste faktisk ikke at han var så stor, men var på kontroll på sykehuset fem dager etter termin. Da lå lillegutt med svært forhøyet puls, mens mor hadde forhøyet BT og protein i urin, altså svangerskapsforgiftning. Har derfor ikke prøvd å føde normalt i det hele tatt. Gutten vår var på nærmere 5 kg når han så dagens lys, 39 cm rundt hodet.

 

Jeg hadde fryktelig mye plager etter keisersnittet, med masse smerter, ble påført ribbeinsbrudd, og fikk på ingen måte den smertelindring jeg trengte pga at det i en overfylt fødeavdeling ikke var tid til å gis smertelindring når jeg trengte det (de faste medikamentene var ikke nok). Det tok nesten et år før jeg følte meg "normal" igjen. Det er sånn at jeg tenker at en kraftig rift nesten hadde vært bedre.. :)

 

Jeg er nå gravid igjen, og har helt panikk for et nytt keisersnitt, men skjønner jo at om nestemann er like stor så er jo ikke oddsene på min side for en vanlig vaginal fødsel. Så lurer på om noen av dere har opplevd noe lignende og født normalt etterpå? Lurer også på om noen av dere vet hvordan det er med igangsetting i forhold til tidligere keisersnitt..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...