Gå til innhold

Følelsesløse fingre og vondt håndledd


Ballerina74

Anbefalte innlegg

Noen som sliter med det samme?

 

Egentlig en veldig tåpelig plage som har blitt mer og mer plagsom. Dette tar fra meg nattesøvnen da det rett og slett gjør vondt slik at jeg må opp å gå flere ganger om natten.

Skal visstnok være en vanlig plage som kalles carpaltunnelsyndrom. Pga ødemer og hormoner kommer nervene og blodbanen i klem. Dette medfører numne/følesesløse fingre. Hos meg er det særlig i høyre hånden. Klarer faktisk ikke å skrive lenger pga dette. Og gripeevnen er helt på trynet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, hei. Jeg sliter med det samme, og har gjort det lenge. Har prøvd mye rart for å bli bedre og endte opp med å kjøpe en sånn "hanske" på apoteket som festes med borrelås og har en metallskinne på undersiden. Den gjør at jeg ikke får bøyd håndleddet når jeg sover og dermed kommer ikke nervene i klem. Prøver også å ligge med armen utstrakt. Min søvnkvalitet har i hverfall blitt mye bedre etter dette. Et annet alternativ er å teipe opp med sportsteip, men synes ikke det fungerer så bra på meg. Lykke til, håper du finner ut av det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Uff. Våknet to ganger i natt med dette, og blir nesten redd. Prøvd å heve armen og rister for å redusere væskemengden. Det verker i hele armen og alle de fire fingrene som er numme. Virkelig vondt. Skjer dette igjen må jeg også gjøre tiltak (hanske/skinne).

Kan man gjøre andre ting for å drive ut væsken når hendene først er numme? Klemme/massere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det slik i alle fingerledd, spesielt om natten. Føles så rart når jeg er på do og skal vaske meg, for fingrene er sååååååååå stive :/ Er vist ganske normalt, og akkurat som du sier selv :) Går over når lille nurket våres kommer da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det fungerer for andre, men hvis jeg ligger på høyresiden (oppå den mest vissne, høyre armen) og har den utstrakt blir det mindre problematisk. Våknet igår to ganger med nummen hånd etter å ha ligget på "hjertesiden".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte legen om dette på tirsdag. Han sa at det var helt normalt.

Når hendene hovner opp er det en neve som blir liggende i klem. Det fører til at hånden (spesielt høyre hånd) føles vissen.

 

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...