Anonym bruker Skrevet 12. juli 2010 #1 Skrevet 12. juli 2010 Og på hvilket grunnlag? Vurderer å få oss en kattunge
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2010 #3 Skrevet 12. juli 2010 har selv bare hatt hannkatter. Og vært kjempefornøyd. Litt vill før de er sterilisert, så jo før jo bedre =)
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2010 #4 Skrevet 12. juli 2010 Hannkatt - du slipper å bekymre deg for å få kattekull... Kastrering er billigere og mindre omfattende enn sterilisering. Hunnkatter får ofte p-piller, noe som gir tidligere død for katten, og det er fare for at katten kan kaste opp pillen og likevel bli gravid.. Hunnkatt - er mer stedsbundet, og du slipper å bekymre deg så mye for vandring og at katten ikke kommer hjem igjen.. Jeg liker personlig hannkatter best. Jeg synes de ofte er penest (har større hoder), og jeg har opplevd flere ustabile hunnkatter enn hannkatter. Vet ikke om det er tilfeldig, men... Selv ville jeg utvilsomt valgt en hannkatt..
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2010 #5 Skrevet 12. juli 2010 Det går nesten for det samme,så lenge dere kastrerer katten. Jeg har flere av hvert kjønn og den største forskjellen på de er at jentene er litt mer bestemt enn gutta,som er mer "dum og deilig". Hvor kosete de er kommer ann på personligheten til den induviduelle katten. Om dere ikke kastrerer vil du få løpetider og kattunger på en hunn og hannkatten din vil streife lange strekninger for å parre og komme hjem med bittskader og sår,han vil heller ikke være så interessert i å kose med menneskene sine.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2010 #6 Skrevet 12. juli 2010 Vi har to hunnkatter og en hannkatt i hus :-) Begge "sorter" er bare herlige. Det som er hovedsaken er selve personligheten til kattene. Det finnes både dominante og sosiale hannkatter, og samme ang. hunnkattene. Men jeg håper virkelig dette er godt gjennomtenkt av dere og at dere MÅ kastrere katten uansett hvilket kjønn dere velger. Hvis du skal tenke rene kroner og øre når det kommer til kastreringen, så er det enklere med en hannkatt! Når de er ca 6-7 mnd gamle kan de kastreres. Og prisen på det er vel rundt 5-600 kroner tenker jeg. Og de trenger bare å være inne en dag eller to etterpå. Med en hunnkatt så er det et større inngrep, og koster en del mer. Da er det også anbefalt at en holder kattepusen inne i ca 2 ukers tid. For de har et stort sår på magen etter operasjonen. Vil også veldig sterkt anbefale dere å chippe katten dere velger. Dette kan dere ta samtidig med kastreringen og vaksinering. Og kastreringen er nummer 1 viktig altså. For det er så alt for mye katter som har det vondt fordi det ikke er nok hjem til de! Husk at en hannkatt som er kastrert har noe større sjangse for å få stein i blæren slik at de ikke får tisse. Dette er veldig alvorlig og hvis ikke katten får tisse må den tas med til dyrlegen med en gang. Slik stein kan forebygges med å gi ordentlig for. Det får dere kjøpt på dyrebutikker og hos dyrlegen. Ikke kjøp rema1000 kattemat på billig hylla. Det er faktisk ikke bra nok med tanke på urinstein. Kjempebra at dere vil ta inn en pus! Husk at puser kan leve i opp til 20 år, så jeg håper dere har tenkt nøye gjennom valget deres. Hilsen ei som DIGGER katter :-D
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2010 #7 Skrevet 12. juli 2010 Oh, jeg har bodd med katter hele livet, opptil 30 på en gang, og min erfaring er hvertfall at hannkatter er de mest tillitsfulle.. Nå når jeg har flyttet for meg selv har jeg en hannkatt og en hunnkatt, og gutten er helt klart mest kosete og sånn, mens hunnkatten er litt mer egen, men veldig herlig hun også såklart Pass uansett på sterilisering/kastrering om den skal gå ute!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå