Tigergutt Skrevet 12. juli 2010 #1 Skrevet 12. juli 2010 Heisan! Det er nå litt over 4 år siden jeg var her inne sist - vårt første barn ble født april 06. Allerede den gangen var jeg "godt voksen" til å være førstegangs gravid, men nå er jeg jo direkte "gammel" ...hehe..... 38 år og gravid med vårt andre barn - termin i januar 2011! Høsten 05/våren 06 følte jeg at jeg "bodde" her inne på BIM. Jeg fikk masse nyttige tips og erfaringer som jeg har hatt god bruk for ! Nå er jeg nok litt mer avslappet til ting, og denne gangen har jeg kun vært her inne og lest innlegg uten å "poste noen selv"! Nå følte jeg at det var på tide å si "HEI" og ønske dere alle en fortsatt fin sommer!
Med_håp_i_magen Skrevet 12. juli 2010 #2 Skrevet 12. juli 2010 Kjempegammel altså! Jeg kommer til å være 38 når jeg føder førstemann jeg...
mamselise Skrevet 12. juli 2010 #3 Skrevet 12. juli 2010 Hiver meg på eldrebølgen;-) Kommer førstefødte på termin, er jeg 37,.. går jeg overtid, blir jeg 38;-D Men er ikke mindre hysterisk og overnervøs i svangerskapet selv om jeg har noen år på baken... ;-)
endelig gravid28 Skrevet 12. juli 2010 #4 Skrevet 12. juli 2010 Gjennomsnittet på førstegangsfødende i oslo-området er noe sån som 31 år så syns ikke det er så ille gammelt jeg. Sikkert mange gravide på rundt 40 her kan jeg tenke meg.
Tigergutt Skrevet 12. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 12. juli 2010 Selv ble jeg 35 år en uke etter Ida ble født! Pga studier og jobb var det helt naturlig for meg å vente så lenge med å få barn, og jeg har ikke angret på det! Har flere jevnaldrende som sier: "nå er vi ferdig med barn og kan gjøre det vi vil igjen - en ny ungdom"! Jeg føler derimot at jeg har gjort det jeg ville frem til jeg var 34 år, og at det da var på tide å slå seg til ro med familie. Vi fikk en fantastisk datter, frisk og rask, men hun har hatt "søvnproblemer" de første 3 årene! Våken 3 - 4 timer sammenhengende hver natt! Jeg priser meg lykkelig for at jeg er ferdig med byliv og høy partyfaktor, og at det har vært helt ok å måtte droppe 35 års bursdager, fester, nyttårsfest etc og være hjemme for å sove og samle krefter! Jeg føler meg absolutt ikke "gammel" eller oppfører meg slik, men alder og livserfaring gjør vel at jeg er i kategorien GAMMEL i forhold til mange som er her inne på BIM
magica fra tryll Skrevet 13. juli 2010 #6 Skrevet 13. juli 2010 Får hive meg på her jeg også Er 43 og vil akkurat være fylt 44 når nr 6 blir født i januar. Fikk barn både i -91,-96,-06 og -09:) Så jeg har "studert" svangerskaps- og fødselsomsorgen en stund kan du si;) Fint å se noen fler "voksne" mammaer her-hehe.....
G&G Skrevet 13. juli 2010 #7 Skrevet 13. juli 2010 Så herlig å se så mange "voksne", positive damer på ett brett. Er selv 41 å bærer stolt fram ett knøtt for første gang (15+3) :-) Har ingen plager, å føler heller ikke jeg har noen grunn til å gå å bekymre meg for alt mulig. Tenker det ordner seg selv der inne:-) Lykke til mødre i alle aldre, ha en strålende sommer
togutter-08og10 Skrevet 13. juli 2010 #8 Skrevet 13. juli 2010 Man er bare så gammel man føler seg. Jeg fikk førstemann 3 md før jeg fylte 37 og andremann kommer nå i høst, en md etter fylte 39. Har flere venninner i samme situasjon, så jeg tenker ikke så mye på alder da. (Men det er litt rart å være den eldste mammaen på avdelingen i bhg til sønnen vår) Men trøster meg med at jeg ser yngre ut- he he, hvertfall det jeg stadig får høre.
Gjest Skrevet 13. juli 2010 #9 Skrevet 13. juli 2010 Jeg fyller 40 to mnd etter termindato, riktignok mitt 4. barn, men 8 år siden sist... )
Skaubinna Skrevet 13. juli 2010 #10 Skrevet 13. juli 2010 Hei hei:-) Så koselig at det er flere voksne jenter her inne også!! Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver om å leve ferdig sin egentid før barnet kommer fremfor å gjøre det når de er voksne. Har fulgt din strategi og det er jeg veldig glad for:-) Riktignok begynte jeg prøvingen for leeeeeeeeeeeeenge siden - men det viste seg at å bli gravid ikke var noe jeg skulle ta for gitt. Det gikk tilslutt - heldigvis. Føler meg nesten som en drittunge nå, men passerer likevel 33 før knerten kommer - så jeg henger meg på "eldrebølgen" likevel. Alder er bare et tall. Hvem man er teller mest. Vi er heldige som er godt voksne og samtidig kan bli mødre:-)!!!! Heldige unger;-)
Nina 69 G91 J09 J10 ? Skrevet 13. juli 2010 #11 Skrevet 13. juli 2010 Heisann. Jeg fyller 41 to mnd før termin, har en gutt på snart 19 år og ei lita tulle på 17 mnd så her er det stor spredning. Blir nok litt rart å ha to små. Jeg var også " avhengig" av BIM sist svangerskap, fikk mye støtte her etter mine to aborter og ellers gjennom svangerskapet men er nå mest inne og leser. Er nok mye mer avslappet denne gangen, ihvertfall nå etter de første 12 ukene, duo-testing og alt. Var på ord. ul i dag og fikk da bekreftet menstermin 10. desember. Lå med navlestrengen strategisk plassert så kjønn var umulig å se men jeg tipper nok det blir ei lita tulle til da sambo har 4 jenter fra før... Blir kos da for de to små som (forhåpentligvis) blir gode venninder oppigjennom. Lykke til alle sammen og fortsatt god sommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå