MammaMØ-sept07+nov11. Skrevet 12. juli 2010 #1 Skrevet 12. juli 2010 Hei, er det noen av dere som har PCO(S)? Tror jeg kanskje har det, så tenkte å bestille meg en legetime. Men lurer på hvilke symptomer dere hadde? Tok du det opp med legen selv, eller var det legen som trodde du hadde det? Hvordan er utredningen, tar det lang tid? Vist noen hadde giddet å skrive litt om dette så hadde jeg blitt veldig glad.
Lykkepålandet Skrevet 12. juli 2010 #2 Skrevet 12. juli 2010 Her har du et par historier om PCO(S). http://www.minmage.no/i/i.aspx?i=31&ii=481 Du burde ta opp de symptomene du har og da får du sikkert innvendig UL og legen vil finne ut om du har det eller ikke. Her finner du mer info: http://www.lommelegen.no/322856/polycystisk-ovarialt-syndrom-(pcos) Det er i tillegg et PCOS forum her inne..
mammasgull Skrevet 12. juli 2010 #3 Skrevet 12. juli 2010 Hei! Ja, jeg har PCOS :/ Symptomene mine er ingen eggløsning, drueklaser av småcyster som omringer eggstokkene. Har sluppet unna vektøkning, har alltid vært ganske spe... Det absolutte verste symptomet jeg har foruten manglende eggløsning, er den økte hårveksten overalt.... I ansiktet, magen, bak på lårene... fryktelig kjedelig, rett og slett. Ellers så lever jeg bra med PCOS`en, har fått hjelp til å bli gravid ved prøverørsbehandling, så akkurat skinner sola bra over oss Hvilke symptomer har du? Og er du gravid?
mammasgull Skrevet 12. juli 2010 #4 Skrevet 12. juli 2010 Glemte å skrive at de fant ut dette når jeg hadde en del magesmerter pga forstørra eggstokker... Har ofte en del smerter som kommer og går.. Det tok ikke lange tida før de konstaterte at det var PCOS jeg hadde. Manglende mens og de karakteristiske eggstokkene De ser jo veldig mye på en innvendig UL...
Nea og juniors mamma Skrevet 13. juli 2010 #5 Skrevet 13. juli 2010 Jeg oppdaget det ved å ikke ha stabile sykluser (34-44 dager) da vi satte i gang med prøving. Etterhvert viste blodprøver at jeg ikke hadde eggløsn. hver gang. Ellers er jeg av den slanke typen med kontrollerbar mengde behåring på kroppen (verst egentlig nedentill hvorpå det med årene har bredt seg utover Ellers lite sympt verdt å nevne. Måtte imidlertid innom IVF-klinikk for hjelp til graviditet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå