:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. juli 2010 #1 Skrevet 12. juli 2010 en fugel, sitter på trappen min den min, det ser ut som en spurv. uten at jeg kan si det med sikkerhet. men den flyr ikke og ser redd ut, den ser ikke veldig skadet ut da.. ikke tydelige skader ihvertfall,. hva gjør jeg? dreper den? eller fins det noen bedre løsning?
Ugl@ Skrevet 12. juli 2010 #2 Skrevet 12. juli 2010 Kan tenkes den er i litt sjokk etter feks å ha fløyet på et vindu eller noe. Har selv funnet slike fugler som har kommet seg igjen. Har ordnet en pappeske eller lignende med avispapir i, en skål vann og latt den få ro et mørkt sted over natten, dagen etter har de føyet avgårde igjen. Sett kassen et sted der ikke katter kommer til feks utebod eller garasje, evnetuelt yttergang. Kan tenkes den flyr avgårde før du får tak i den også. Lengste jeg har had en villfugl var i 4 uker, da en skadd skjæreunge, klarte seg godt og oppholdt seg rundt huset der vi bodde i flere år og fikk selv unger etterhvert. Kom å tagg mat daglig vel og merke og stjal alt som blinket som den kunne fly avgårde med :-)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 12. juli 2010 hehe... du er søt da ugla jeg turte ikke ta på den, for jeg tenke at det var litt dårlig gjort om det er en mamma som leter etter den, men jeg tror ikke det er en baby. ingen vinduer som den kan ha møtt. men den kan jo ha flydd på veggen.. hehe.
Ugl@ Skrevet 12. juli 2010 #4 Skrevet 12. juli 2010 Har n softspot for de fjærkledde....katta ble drittsur på meg en dag da jeg redda unna en real storfangst av en kråke ved å kjeppjage katta rundt huset med riva så fuglen kunne fly i sikkerhet igjen. Hun lå å skula på meg hele kvelden og nekta å hilse på meg i flere dager.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 12. juli 2010 hehe.. vi har nå gitt den mat og vann og lagt den på et trygt sted. så får vi se..hm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå