Gå til innhold

Dere som har flere barn - vedr. størrelse...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår var "bare 3500" ved fødsel men la på seg kjempe mye det første året, var 14 kg da han var året. Nå er han 4 år og 19 kg, helt gjennomsnittelig,

Dere som har flere barn, har barna lignet i størrelse eller har dere noen små og noen store? Lurer på om jeg kan forvente meg en kjempe baby denne gangen også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På mine gutter skilte det seg jo noen gram og cm ved fødsel. Høres ikke så mye ut, men vi kunne lett se at han ene var noe større.

Nå som de er 3 og 5år er han ene høy, mens han andre er mer spinkel.

De er født samme årstid, men har aldri kunnet arve klær av hverandre. Nå eldsten brukte 116 i sommerklær, kommer nå minstemann i st.98 og har ingen sjans til å overta sommerklærne. Selv om de begge var 3år om sommeren ( ja, eldstemann var 3år og brukte 110).

Skrevet

Har en slik en som deg som førstemann. Han var 3300 ved fødsel og 13 kg på 1 årskontroll. Han er 3,5 år og 18 kg nå.

Neste ble også gutt, men er en liten spire iforhold, selv om han ligger på gjennomsnittet. Han var 3600 ved fødsel og 10kg på 1 årskontrollen. 3 kg er mye på en så liten kropp. Hehe. Regner ikke med at han her blir slik en "basse" som storebroren. Han har en helt annen kroppstype også.

= de trenger ikke bli like nei. Noen store og noen små :) HEHE

Skrevet

baby 1; 3,8 kg ved fødsel, ble god og rund første året

baby 2: 4,2 kg ved fødsel og minst like god og rund første året

Skrevet

Første jenta var 3390gr og 49 cm ved fødsel. Tror hun var rundt 10 kg ved 1-år(husker ikke, må se i helsekortet og det orker jeg ikke lete frem) Minstejenta mi var 3980gr og 51 cm ved fødsel, så hun var 600 gr større, det syntes, hehe! (var vondt å ha henne i magen den siste måneden, var ikke mer plass der inne, rett og slett) Hun er bare 5 mnd nå, så har ikke helt oppdatert vektoppgang...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...