Anonym bruker Skrevet 12. juli 2010 #1 Skrevet 12. juli 2010 Jeg og min mann har separert oss, og jeg har hele omsorgen for vår datter. Han betaler pr måned 3500 + halve barnehagen. Han har henne kanskje 2 netter pr måned, og vi får se hvor mange uker pr år i ferie. Men nå var han med henne 5 dager i mummiland, og han mener at han for den ene uka kan trekke fra 1/4 av det månetlige bidraget på kr 3500,- da jeg jo ikke hadde utgifter til min datter denne uken !!! Barnehagen er jo feriegratis i august så da trenger han ikke betale den summen i august, men hordan er det med barnebidraget på 3500?? Er det vanlig at mannen kan trekke fra de dagene \ukene han har barnet ?? Så hvis han i framtiden har henne 4 uker pr år så skal han kun betale 3500 * 11 måneder ?? Hvordan fungerer dette ??
Leeloo76 Skrevet 12. juli 2010 #2 Skrevet 12. juli 2010 Jeg tror kanskje det er meningen at man skal ta alle overnattinger og dele det likt utover året slik at han betaler det samme bidraget hele tiden. Da blir det litt mindre hver mnd, men du slipper en mnd. med betydelig mindre beløp enn ellers. Hvis det bare er de vanlige helgeovernattingene som er tatt med når bidraget er utregnet blir det vel riktig at han skal ha et fradrag ved ferie (vet ikke om 1/4 er rett, 5 dager er jo ikke en firedel av en mnd, men mer enn vanlig hvertfall). Si han har 2 overnattinger i mnd + 3 uker ferie fordelt utover året, så blir snittet nesten 5 overnattinger i mnd.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #3 Skrevet 13. juli 2010 Jeg sier bare: for en vrang IDIOT!!!! Regner på ørene når det gjelder barnet hans... skjønner dere har en privat avtale... la NAV regne ut å kreve det inn hver måned så kan han ta det med de om han vil betale mindre så slipper du å krangle med han om dette: Håpe han hadde det fint i mummiland!!!
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2010 #4 Skrevet 14. juli 2010 Men han er nå snill da, som betaler halve barnehageregningen utenom barnebidraget. Tiltross for at han bare er helgepappa.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2010 #5 Skrevet 14. juli 2010 Bidraget er regnet ut etter gjennomsnittet av overnattinger mm. Feriesamvær er altså inkludert i samværsfradraget. Bidraget skal også dekke bla økte boutgifter, og du må jo fremdeles betale dem selv om hun er bortreist. http://www.nav.no/rettskildene/Vedlegg/104465.cms
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå