..snøklokke.. Skrevet 12. juli 2010 #1 Skrevet 12. juli 2010 Vårt 3 barn ser ut å ha det alldeles strålende inni magen min:) Hjerte, nyrer, rygg og alt annet så helt fint ut. Det var en lettelse, har tenkt en god del på det.. Kjønn var derimot ikke så lett å se, den lille ville ikke vise seg frem! Så vi får vente litt til.. Kesiersnitt er innvilget, og ca 10 dager før termin 21 desember kommer vår nye baby til verden:)) Utrolig koselig dette, tenk at vi skal bli 3 barns foreldre! Så nå er jeg igjen i uke 18, ble flyttet tilbake 6 dager, men pytt pytt, hva gjør vel det:)
ღ☆Rosakrone & lilleprins☆ღ ♥ Skrevet 12. juli 2010 #2 Skrevet 12. juli 2010 hei hei=) så koselig å høre=)) kan jeg spørre om hvorfor du skal ha keisersnitt? tenkt å ta en prat med jordmoren i morgen pga fødsels angst og de synes morkaka mi ligger litt sånn på grensen til åpningne.. selv om den kan jo sikkert trekke seg litt mer opp jo nærmere termin.. =)
..snøklokke.. Skrevet 12. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 12. juli 2010 Hei! Selvsagt får du lov å spørre om ks:) Jeg har små bekkenmål, og skal ikke føde barn som er så mye mer enn 3 kg. Andre mann var 3800 og ble forløst med akutt ks. Første mann var så vidt over 3000 og ble dradd ut med vakuum. Er det din første fødsel?
ღ☆Rosakrone & lilleprins☆ღ ♥ Skrevet 13. juli 2010 #4 Skrevet 13. juli 2010 hi=) ja jeg er førstagangs og masse rare tanker om fødsel .. huff å huff
HeidiHelen Skrevet 13. juli 2010 #5 Skrevet 13. juli 2010 Lurte litt på hvordan du fant ut at du hadde lite bekken? Var det gjennom den første fødselen? Moren min har nemlig sagt jeg bør ta keisersnitt, eller iaf få sjekke ut str. på bekken, da det ligger deformert i slekta. Da jeg nevnte dette for legen sa de at de ikke tok røntgenbilder legger,så lenge en var gravid. Ble heller forretatt vanlig fødsel og hvis d ikke gikk ble d haste keisersnitt.. Håper du kan hjelpe meg litt her. Tenkte jeg skulle snakke med jordmor om dette og,men er jo leenge til jeg skal dit
..snøklokke.. Skrevet 13. juli 2010 Forfatter #6 Skrevet 13. juli 2010 Hei,. Vet ikke om jeg kan hjelpe så mye, men skal prøve:) Etter første fødsel ble det ikke gjort noe ifht måling av bekken. Etter andre mann ble det derimot tatt, og konkludert med små utganger. Hvis flere kvinner i din familie har deformerte eller små bekkenmål så burde jo det være indikasjon nok for å sjekke målene. Det er jo ikke akkurat en ønsket situasjon for noen å ta hastesnitt.. Hverken deg, babyen eller sykehuset. Røntgen kan tas i svangerskap på slike inidkasjoner, men uten at jeg skal si når det gjøres/ikke gjøres. Kvinner som kommer in med barn i sete og mistanke om små bekkenmål feks, blir jo målt. Jeg hadde tatt kontakt med en privat gynekolog og tatt dette opp med han/henne. Det er nok ikke så stor hjelp i å snakke med jm, siden hun ikke har så mye hun skulle ha sagt om akkurat det, annet enn anbefalinger (tror jeg). Alternativt kan du ta kontakt med gynekolog ved fødeavdeling/kvinneklinikk og presentere problemstillingen. Men jeg hadde nok beg med en privat gynekolog. Er du langt på vei?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå